Kunst/Tegne-skoler/kurs i Norge eller ved Teeside

Diskuter teknikker, photoshop, tegnebrett eller andre ting som har med illustrasjoner, grafisk design og webdesign å gjøre.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Kunst/Tegne-skoler/kurs i Norge eller ved Teeside

Legg innav SandboxMakebelieve » fre 13 jan, 2012

Heisann! Gjennom det jeg har studert av 3D og 3D relaterte ting så langt har jeg oppdaget en lidenskap for tegning, da spesielt environment design, men egentlig tegning generelt, gjerne concept-art basert. Nå er det seg sånn at jeg ikke er spesielt flink til å tegne, men lidenskapen er der.

Tipper flere av dere er kjent med Feng Zhu og hans youtube kanal, og at han driver en skole -

http://www.artbyfeng.com/school.htm

Her fokuserer han hardcore på fundamentals i tegning og entertainment design og retter dette opp mot concept-art bransjen, i alle fall er det slik jeg har forstått det.

Det jeg lurer på er om noen her er kjent med om det finnes tilsvarende skoler/linjer i Norge som er verdt å sjekke ut. Eller om ett av Teeside sine mange fag ligner litt på dette?

Det jeg ønsker er å få grunding opplæring (og oppfølging) i fundamentals og det ville vært et stort plus om dette i tillegg ble koblet opp mot underholdningsbransjen, men det viktigste er fag/skoler som er grunding på basicen så jeg virkelig kan lære dette og blir presset til å tegne mange timer om dagen. (Jeg finner det tidvis vanskelig å disiplinere meg selv til å tegne så mye som jeg burde, noe jeg tipper ikke er et helt ukjent fenomen hos flere, og ikke bare når det gjelder tegning). :x

Så, er det noen av dere som kan anbefale noen norske skoler, evt noen bra fag ved Teeside der jeg vil ha gode forutsetninger for å lære disse tingene?

:?

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » fre 13 jan, 2012

Heisann. Noe som kan være meget interessant for deg er en skole i Danmark som heter Drawing Accademy. Jeg går på den samme skolen nå, bare et bachelor kurs og jeg kjenner mange fra DA. Det er et semesterkurs hvor du lærer skikkelig klassisk tegning.

The Drawing Accademy

Du går gjennom grunnleggende tegning her gjennom hele semesteret, og du vil få en meget god forståelse for tegning generelt etterpå, pluss at du vil være veldig komfortabel med å tegne mennesker, ettersom nesten all tiden går med til figure drawing. Du vil gradvis gå gjennom hele kroppen på kurset. De startet med beina og jobbet seg oppover.

Kurset koster 35 000 DKK. Jeg har snakket med noen som går der om det er verdt det, og de er alle enig: Det er awesome. Jeg har sett progresjonen til mange, og den er fantastisk. Folk har gått fra å være helt ny til tegning til å tegne meget realistiske figure drawings på kun 4 måneder.

Om du har muligheten, vil jeg sterkt anbefale deg å ta turen innom her et semester. Det sosiale er og fantastisk her. Vi bor på et moderne campus så det er veldig enkelt å bli kjent med folk.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Hey! Takk for raskt svar. Godt forslag! Skal se på den skolen :)

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » fre 13 jan, 2012

Awesome :) Bare å gi en lyd om du lurer på noe. Forresten, en ting jeg glemte å nevne: Lærerne er VIRKELIG gode. Altså, virkelig gode. De har en utrolig god bakgrunn i tegning. Det er og gjestelærere. I fjor hadde den ene klassen en fyr som tidligere jobbet for Pixar som lærer i 2 måneder i figure drawing. Det var vistnok awesome.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Oh snap! Det er gode nyheter!

Gå tilbake til «2D diskusjoner og spørsmål»