1. Vekt Løft

Konkurranser - Animasjon

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

1. Vekt Løft

Legg innav dboydesign » tir 04 sep, 2007

Vekt Løft



Ja, da er det bare å finne skuespillern inne i dere å sette i gang å animere.
Dere skal løfte noe tungt eller lett, kanskje begge deler. Hva skal løftes? Det kan være hva som helst, en boks en sphere kanskje en bokstav?
Det er kun deres fantasi som setter grensene.

Reglene er som det står i reglene.

1.Følg temaet og ikke post andre filmer/bilder enn din innlevering.
2.Ikke bruk lenger tid en spesifisert.
3.Ingen juksing. De som ikke følger reglene blir diskvalisert fra konkurransen.
4.Post bare 1 film.
5.Bruk YouTube til å laste opp filmen deres. Bruk YouTube funksjonen.

Dere har en deadline fram til 24/10-07. Filmen skal ikke være kortere en 10sek.
Bruk tiden dere har, å vær kreative.

Lykke til alle sammen.
Sist redigert av dboydesign den man 19 mai, 2008, redigert 2 ganger totalt.
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tir 04 sep, 2007

Hvor lang tid har vi på og animere?

EDIT: Skal forresten delta i denne ;)

Brukeravatar

D.T
Innlegg: 1429
Registrert: søn 30 jul, 2006

Legg innav D.T » tir 04 sep, 2007

Ey, endelig :D gleder meg til denne skulle komme, men må bare lere meg og animere først :wink: :roll:

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tir 04 sep, 2007

bra at dere vil delta. ikke tenk på om dere kan animere. Bare bli med. Konkurransene vil på måte være forskjellige øvelser sånn at dere blir flinkere.

Dere skal levere innen den 10/10-07. Det er ingen antall timer. Bare lever innen tidsfristen. :)
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios



personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tir 04 sep, 2007

*Fjernet*
Leste litt feil på reglene :(
Sist redigert av Aleks90 den tir 04 sep, 2007, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

teknomage
Innlegg: 95
Registrert: ons 16 mai, 2007

Legg innav teknomage » tir 04 sep, 2007

Legger bidraget mitt ut nå

Tid brukt: 23 min
Program: 3DS max 9
Rig: Max_v03



Oppgaven er forsåvidt veldig fri så er vel ikke FEIL...men de så veldig tungt ut å løfte det der med strake armer. Lite tips til neste gang :)

Brukeravatar

l_o_s_b
Innlegg: 2263
Registrert: man 21 nov, 2005
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » tir 04 sep, 2007

Det største problemet ditt aleks90 er
Filmen skal ikke være kortere en 10sek.

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 04 sep, 2007

I forhold til konkurransen kanskje, ja, menneh.. allikevel må jeg si meg
uenig.. så klart. ;) Syns det største problemet er utålmodighet. Animasjon
er en tidkrevende prosess, selv for de som kan det.
Går utifra at hovedpoenget med at oppgaven er lagt til å gjøre en veldig
vanlig animasjonsøvelse er at man skal øve også.
Syns duskal prøve igjen Alex90. Ta deg GOD tid.. for tid har du massevis
av. For denne animasjonen mangler det meste av hovedpoengene med en
øvelse på en karakter som interacter med et tungt objekt. Noe som ikke er
så rart.. forholdene tatt i betrakning. :)

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tir 04 sep, 2007

l_o_s_b: Damn! Leste vist feil, trodde det stod "Filmen skal være kortere en 10sek" :x

Yeh.. okey :) Jeg fjerner bare den jeg har her da... åsså lager en ny en :)

Brukeravatar

Medi8or
Innlegg: 1066
Registrert: fre 12 mai, 2006
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » ons 05 sep, 2007

Hvorfor er emnefeltet til reglene for animasjonskunkurranse "Regler speed modellering" ?
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

l_o_s_b
Innlegg: 2263
Registrert: man 21 nov, 2005
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » ons 05 sep, 2007

Hvorfor er emnefeltet til reglene for animasjonskunkurranse "Regler speed modellering" ?
Sikkert fordi dboydesign skreiv reglene i wordpad eller liggnende og så kopierte det, og det kan ha vert basert på gamle regler. Men det er fiksa no. Er det fleire problem kan derre sende pm til dboydesign eller meg, slik at det ikkje blir alt for mangen poster som ikkje har med konkurransen her.

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » ons 05 sep, 2007

Ok :roll:

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » ons 05 sep, 2007

Hehe det var min feil. Losb forklarte for meg. Jeg har bare copy/paste speed modeling reglene:P Beklager for traumene dette måtte medfør

Går utifra at hovedpoenget med at oppgaven er lagt til å gjøre en veldig
vanlig animasjonsøvelse er at man skal øve også.

e.

Helt riktig christerb. Det er det som er poenget. Dette er vanlige animasjons øvelser. Ikke brukt tid på å modellere characters osv.. Finn en rig du er komfortabel med eller lag din egen, som du kan bruke igjen å igjen.
Konsenterer deg kun om animasjonen.

et lite tips til alle. (Det er ihvertfall slik jeg gjør det:P)

Først så gjør dere en grov blokk av animasjonen deres. Det vil si ingen animering. Flytt riggen hit å dit slik du ser for deg der den skal stå.

Animer kameraet dersom det skal være i fler vinkler en kun en. (Dette hjelper dere med å ikke animere for mye. Ikke bruk tid på å animere noe du ikke ser.

Sett key poses. ( Det vil si at dere setter de største ekstrem poseringene i animasjonen, brukt gjerne step keys, her er det også viktig at timingene sitter.)

Nå kan dere begynne å smoothe ut animasjonen å sette til fler poseringer.

Når dere til slutt er fornøyd så må dere jobbe med curves. Dette er å fin animere. Gjøre den siste piffen som må til. ( f.eks: jobbe med anticipitation.)

Sier ikke at det er et must å gjøre det slik. Men det lønner seg:P
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios



personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Fekke
Innlegg: 903
Registrert: søn 02 apr, 2006
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » ons 05 sep, 2007

Høres veldig bra ut. Har tenkt til å bli med :D
Men jeg klarer aldri lage en rigg/char jeg er helt fornøyd med.. Men skal prøve :)


Marie
Innlegg: 279
Registrert: tor 15 jun, 2006

Legg innav Marie » ons 05 sep, 2007

Du trenger ikke lage en rigg om du ikke ønsker det. Lønner seg kansje å lese : http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=3231


Gå tilbake til «Animasjon»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron