Får ikke til unwrappingen

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » ons 05 okt, 2011

haha, litt av en bump ja.

Uv Layout kommer fra Headus, ikke headon=) Og det ser meget bra ut. Jeg har alle intensjoner om å kjøpe dette når jeg kommer meg etter forrige innkjøp=) Det er ikke veldig dyrt heller.

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » ons 05 okt, 2011

Jeg har brukt UVLayout en del, og var akkurat det jeg trengte for å komme meg skikkelig inn i unwrapping. Men jeg gikk tilbake til Max og Pelt-mapping, og følte ikke lenger jeg hadde bruk for UVLayout. I tillegg kjøpte jeg en liten plugin til Max som heter XrayUnwrap (fra Raylightgames), som gjør hele jobben langt enklere. Nå har derimot Max 2012 kommet med et Peel-verktøy som gjør mye det samme som XrayUnwrap, men jeg syns likevel Xray er hakket bedre.

Hvis du ikke lenger bruker Max, og Maya ikke har de samme verktøyene som nyeste Max, kan jeg være med på at UVLayout er et lurt kjøp. ;)

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » ons 05 okt, 2011

JørgenH skrev:Jeg har brukt UVLayout en del, og var akkurat det jeg trengte for å komme meg skikkelig inn i unwrapping. Men jeg gikk tilbake til Max og Pelt-mapping, og følte ikke lenger jeg hadde bruk for UVLayout. I tillegg kjøpte jeg en liten plugin til Max som heter XrayUnwrap (fra Raylightgames), som gjør hele jobben langt enklere. Nå har derimot Max 2012 kommet med et Peel-verktøy som gjør mye det samme som XrayUnwrap, men jeg syns likevel Xray er hakket bedre.

Hvis du ikke lenger bruker Max, og Maya ikke har de samme verktøyene som nyeste Max, kan jeg være med på at UVLayout er et lurt kjøp. ;)

Maya henger vel litt etter max enda på unwrap. Men hadde inntrykk av at Uvlayout ga raskere resultater enn max sin pelting gjør. Har ikke prøvd max2012 og peel da.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 06 okt, 2011

Er ikke uvlayout standalone? Det er noe jeg aldri kunne tenkt meg.

Har også nevnt xray unwrap på forrige side. Er en av de bedre plugins til unwrapping er jeg sikker på. Her nesten ikke opplevd et eneste objekt som har vært vanskelig og unwrappe med den.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tor 06 okt, 2011

krth8 skrev:Er ikke uvlayout standalone? Det er noe jeg aldri kunne tenkt meg.

Standalone kan i og for seg være en fin ting, om du bruker Maya eller andre pakker med mindre avanserte unwrapping-verktøy. Eller om du bruker Zbrush uten muligheten for GoZ, og ikke liker UV Master.

I tillegg liker jeg måten UVLayout lar deg "klippe bort" deler av modellen etterhvert, slik at alt havner i UV-editoren. På mer komplekse modeller, er dette en veldig fin funksjon jeg kunne ønske var mulig i andre programmer.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 06 okt, 2011

Om en ikke bruker max så kan det jo være greit eller på større modeller, Men skjeldent man ikke får til unwrappen slik man vil i max med plugins.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Teksturering»