Stor Nasa tekstur på sphere (problem)

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Stor Nasa tekstur på sphere (problem)

Legg innav Drakon » fre 18 feb, 2011

jeg driver å tester nasa sine teksturer på en sphere for å få en så detaljert jordklode som mulig men jeg får litt problemer..
Når man laster ned den største teksturen fra nasa får man 8 bilder på 21600*21600 som man bør kunne lappe sammen til en tekstur i 3dsmax men når jeg prøver på dette får jeg en linje mellom teksturene som ødelegger. se her (jeg tester med mindre teksturer først for å prøve å løse problemet, som også dukker opp i highres) :
Bilde

Måten jeg lapper sammen teksturene på er flere mixmaps i 3dsmax. Det er 4 teksturer for toppen og 4 for bunnen av jordkloden. Men som dere ser i bildet får jeg en stygg linje som ødelegger alt. Jeg har også prøvd å lappe sammen alle til en enkel tekstur men jeg får ikke lagret et bilde på 86400*43200.. Så det jeg lurer på er om andre har prøvd dette og vet om en bedre løsning?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 05 apr, 2011

Toucher UV mappen 0 eller 1 i U eller V? Har hatt et problem som likner på dette mellom Maya og Zbrush så det kan hende det er helt på jordet, men prøv å skalere ned alle tiles til 99% og se om det hjelper. Det er noen programmer som flipper når det toucher 0 eller 1 og det likner veeeldig....
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 05 apr, 2011

Hmmm, ikke dumt. Skal se på det imorgen :)
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Teksturering»