Sub Surface Scattering

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
creadull
Sted: Melbourne

Sub Surface Scattering

Legg innav creadull » tir 01 feb, 2011

har sett inn i Sub Surface Scattering mye for tiden, påbegynner snart stort filmprosjekt på noroff 2. året her..

om noen er mer kjent med verdier i forhold til skalaen på characteren eller objektet man skal bruke det på i det hele tatt, hadde dette vært fint. eksempler på verdier og slikt på egne arbeid hadde vært flott. behøver ikke vite vilket arbeid de spesifikke verdiene er gjort på, kommer til å bruke det som en referanse å arbeide meg ut ifra bare.

og hvilken belysning som blei brukt ved de spesifikke verdiene.

generelt er jeg ute etter hva enn slags informasjon som dukker opp, alt må vel være hjelpsomt :)

på forhånd takk :)

- E.

word.

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tir 01 feb, 2011

Vil tro en tutorial er bedre enn å få verdier fra random prosjekter, det er jo ikke direkte overførbart :) Finnes vel nok av tuts og eksempler til hvordan sette opp sss i mr for max (regner med det er max og mr du bruker siden du går noroff) Når jeg tidligere har testa sss har jeg prøvd meg frem, slått av alt og tweeka en og en verdi av gangen. Men om du følger fysisk scale og skal ha sss på et menneskehode er det vel noen greie verdier å ta utgangspunkt i, som du sikkert finner på nettet... Kan se seinere ikveld om jeg har noen gamle filer liggende (i maya riktignok, men det er jo samme shadere i mr uansett)
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Molte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » tir 01 feb, 2011

Hold deg til fysisk korrekt skala og du er halveis der.
Subdermal er på 0,8cm og epidermal og backscatter på 2,5cm.

Du må også regne med å bruke dobble spec pass dersom du ikke skal ha peach fuzz.

Utifra det, kommer det meste ann på hvilken render du bruker...
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
creadull
Sted: Melbourne

Legg innav creadull » ons 02 feb, 2011

ja. blir nok noen tutorials. ville bare få ballen rullende ;)

takker for innlegg, om dere kommer over noen gode tutorials for 3Dstudio max med Mental Ray renderer må dere gjerne hive noen links min vei.

går nok i 3Dstudio max og mentalray foreløpig ja ;)

word.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 02 feb, 2011

The Gnomon Workshop har en gratis tutorial som går på SSS og skin shading. Vil anbefale deg å sjekke den ut. Der får du forklart alle vesentlige begrep.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Gå tilbake til «Teksturering»