Hjelp til bedre stål-finnish i 3dsmax

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Sted: Oslo
Kontakt:

Hjelp til bedre stål-finnish i 3dsmax

Legg innav ufoninja » man 06 des, 2010

Hei,

sitter her med en logo jeg skal animere i 3dmax 2010. Ønsker at logoen skal være shiny stål.
Så langt har jeg laget en sphere med et HDR. Har bare lagt på denne arch&design chrome med mental ray.
Når logoen er i sin helhet ser det nå hvert fall ikke heeelt latterlig ut, men det gjør det fra nærmere hold.
Noen tips til hvordan jeg kan få til dette bedre i animasjonen her? Se vedlagte bilder.

Bilde

Bilde

Hvor mye man ser i refleksjonen har kanskje noe med hvor stor sphere, som omslutter elementene er også?

Jeg tenkte å klippe sammen flere renderinger fra ulike kameravinkler hvor man starter med closeup på et par av
fragmentene i logoen, som går i slow motion forbi kamera før man speeder opp til slutt i det logoen samles til 1 enhet....

Når fragmentene ser mer ut som gråhvite treklosser på nært hold, så blir det ikke helt etter ønske.

InKraBid
Sted: Stavanger
Kontakt:

Legg innav InKraBid » man 06 des, 2010

Først av alt må du ha vanvittig mye mer kontrast , dette ser veldig blast ut . Sett brightness og contrast på bildene til 100 i photoshop, så ser du hvor du må.
" ..now, to unleash screaming temporal doom.."

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav ufoninja » man 06 des, 2010

Ja, jeg la merke til dette når jeg kom hjem. Jeg har arbeidsfilen på jobb, men sitter og tester litt hjemme nå med en kloss bare
og et tilfeldig HDR-bilde. Dro opp innstillingene på mr Photographic exposure control (shutter, apparture, filmspeed) og da ble
det hvert fall mer shiny. Skal selvsagt gjøre noen grep i AfterEffects også etterpå. Legge på motion blur, justere kontraster etc Takk for innspill :)

Bilde

Gå tilbake til «Teksturering»