Uvm Før mudbox??

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Espelanden
Sted: Sunnhordaland

Uvm Før mudbox??

Legg innav Espelanden » søn 04 apr, 2010

hei eg skal teksturera min kvinnlige karakter og lurer på og eg skal unw før eg legger den inn i mudbox. Vill min uvw forsvinne viss eg tar den med i mudbox eller vill den holde seg heile viss eg kolapse uvw modifieren med modellen og så tar den i mudbox. så da når eg er ferdige i mudbox er det berre til å teksturera den?

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » søn 04 apr, 2010

Ja, unw den før du tar den inn i mudbox.

Du kan jo unw den i mudbox også, men jeg føler jeg har litt mer kontroll hvis jeg gjør det i max først. Mulig andre har litt mer peil på det der enn meg ettersom jeg ikke akkurat har mange timene bak meg når det gjelder mudbox.

Brukeravatar

Molte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » søn 04 apr, 2010

Hei

Det er greit å nevne at det er max du snakker om når du stiller slike spørsmål.

Først og fremst så jobber du kun med .obj formater når du 3dApp -> mudbox.
uv er baked inn i .obj formatene så i øyeblikket du exporterer ut din obj kan du bare ignorere alt som heter modifiers. (Så, ja, du mister stacken da du tar objetet inn i mudbox). Dette er selvfølgelig uvesentlig dersom du kun skal ha et displacement/normal map ut fra mudbox.

Men veldig viktig i sette opp uv'er før du exporterer til mudboks hvis du skal teksturere.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
Espelanden
Sted: Sunnhordaland

Legg innav Espelanden » søn 04 apr, 2010

Okey. Så når eg exportere den til mudboks så ligger uv ferdige til eg tar den tilbake i max viss eg har gjort den klar? så er det berre til å teksturera i photoshop og legge den på karakteren?

Gå tilbake til «Teksturering»