Displacement av Steinformasjon?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Displacement av Steinformasjon?

Legg innav dboydesign » tor 19 feb, 2009

Satt i natt å prøvde å tenke ut en måte å lage displacement for å lage stein formasjon i f.eks fjellvegger eller en haug med steiner. Er det noe av dere som har gjort det før å kan fortelle meg litt om hvordan dere gjorde det?

Har sitti tenkt litt på å kanskje prøve å tegne masse sprekker først i PS, så legge da gradients over i hver stein på en måte. Som da går fra svart til hvitt. Sånn at da i displacementen så går den sånn gradvis over til en høyere kant.
Har ikke fått prøvd dette ennå, så hvordan det vil fungere er jeg litt usikker på. Men skal prøve å få testet litt i dag :)

Hvordan ville dere ha gjort det?
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 19 feb, 2009

Jeg foretrekker og bruke Normal maping til dette.
(Normal map hvor jeg mikser bådde bump og normal mappene.)

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 19 feb, 2009

Har du sett på denne?
Bilde


Gå tilbake til «Teksturering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron