Bumpmap

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
OutCold
Innlegg: 234
Registrert: tor 27 jul, 2006
Sted: Trondheim

Bumpmap

Legg innav OutCold » fre 07 des, 2007

Jobber for øyeblikket med en mobiltelefon modell og jeg lurer på noe når det gjerldr bumpmaps, tingen er at jeg har lyst til å bruke 2 bumpmaps på samme material med forskjellige settings på hver bumpmap, grunnen til dette er at jeg vil ha en ru overflate ( som er 1 bumpmap) i tillegg til en bumpmap som framhever forskjellige detaljer på selve telefonen, jeg har kikka litt på Normal Bump materialet og lurer fælt på om dette er det jeg er ute etter, er det mulig å bruke 2 bumpmaps på ett material sånn som dette?

Brukeravatar

D.T
Innlegg: 1429
Registrert: søn 30 jul, 2006

Legg innav D.T » fre 07 des, 2007

ja, det er fult mulig, du bruker "mix" i material/map browsern og dermed kan du bruke 2 forskjellige materialer :)

Brukeravatar

Trådstarter
OutCold
Innlegg: 234
Registrert: tor 27 jul, 2006
Sted: Trondheim

Legg innav OutCold » fre 07 des, 2007

problemet er at jeg trenger det på SAMME materialet...?

Brukeravatar

D.T
Innlegg: 1429
Registrert: søn 30 jul, 2006

Legg innav D.T » fre 07 des, 2007

ååh.. nei jeg vet ikke..

Brukeravatar

Fekke
Innlegg: 903
Registrert: søn 02 apr, 2006
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » fre 07 des, 2007

Hva hvis du tar de to bump mapsa og blender dem i Photoshop?

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » fre 07 des, 2007

det er mitt forslag også, blende de i photoshop
men du kan bruke mix map i bump map slotten din
så stiller du den på 50 %, så blender den
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________


Artgoblin
Innlegg: 51
Registrert: tir 11 sep, 2007
Sted: Oslo

Legg innav Artgoblin » tir 05 feb, 2008

my money is on "mix map". Men maaaaan jeg ville önske at man hadde layersystem for maps i 3dMax, det ville gjöre livet mitt så mye mye bedre :-k


LarsHolen
Innlegg: 34
Registrert: lør 13 okt, 2007
Kontakt:

Legg innav LarsHolen » ons 06 feb, 2008

Om jeg ikke huster helt feil er det en "additional bump" slot i normal map "roll out"'en. Så lag en normal map, pluss en vanlig sort/hvit map. På bump, velg normal map. Legg inn normal og add. bump. Vips har du to bump maps i samme materiale.

/hrmf.. I 3dsM i allefall..
/hrmf II: Skrevet: 12:50 - Fredag 07 Des 2007 Snakker om bumping ja.. :P


Gå tilbake til «Teksturering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester

cron