Kopiere teksturer fra modell?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
3DROY

Kopiere teksturer fra modell?

Legg innav 3DROY » søn 09 mar, 2014

Hei.

I jobben min så jobber jeg med Solidworks og ett analyse program som heter COMSOL.

Det jeg lurer på er om det på noen måte går og kopiere teksturer og benytte i f.eks 3d studio, maya eller modo?

Teksturene det er snakk om er resultatene i analysene i Comsol. og disse er fargeplott. Se link for enkelt eksempel.

Link

Eller er det enkleste og paint`e direkte med en brush på modellene?

Mvh
Roy

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 01 apr, 2014

Hvis bildene kan lagres i et format som 3d-programmet kan bruke, så er det ikke noe i veien for det, men det høres litt rart ut. Fargen som brukes i et analyseprogram er ikke en tekstur i den forstand. Det kan godt hende at det enkleste er å ta bildet du får ut (evt. tar et screenshot), gir det litt behandling i PS, også legger det på som en vanlig tekstur ...

PS: Jeg har ingen erfaring med analyseprogrammer, så ikke ta det jeg sier for god fisk :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
3DROY

Legg innav 3DROY » man 07 apr, 2014

takk for svar. Ja er kansje enklest det og ta ut bilder ifra den vinkelen man ønsker og vise ett slikt bilde

Tanken bak det er å lage f.eks sjø enviroment og ha stålstruktur i vann som går fra å være malt eller rent stål til og vise analyse resultatet mens det er i vannet

Gå tilbake til «Teksturering»