Fargelegge ned lastet 3D modell

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Zaloz

Fargelegge ned lastet 3D modell

Legg innav Zaloz » man 07 jan, 2013

Hei, jeg er helt ny her og lurte på om noen kunne hjelpe meg. Jeg er litt fersk på 3D, men jeg har lastet ned en Battlefield 3 Character 3D modell, Blackburn fra denne siden, jeg prøver å fargelegge han, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke texturesene. Jeg bruker cinema 4D.

Tusen takk for all hjelp.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 07 jan, 2013

En begynnelse er aa se paa teksturene som foelger med og forsoeke aa forandre noe paa dem og se hvordan det oppdateres i Cinema 4D. Naa kan jeg ikke Cinema 4D, men naar det gjelder teksturering generelt saa maa man UV mappe modellene (dette er allerede gjort paa denne) og deretter kan man painte texture maps paa disse UV mappene man har eksportert fra modellen i 3d programmet. Naar man har tegnet teksturer kan man lage en shader i 3d programmet og sette teksturen her for aa faa den opp igjen paa modellen.

Noekkelord for deg aa soeke etter:
- UV mapping
- Shader
- Textures

En shader bygges opp av flere forskjellige texturer. De som kan vaere interessante for deg i foerste omgang er "Diffuse" "Color" "Specular "normal" og "bump". Naar du begynner aa faa en forstaaelse for hvordan shadere er bygget opp kan du ta det videre og gjoere mer avanserte koblinger med disse mapsene.

Soek opp tutorials paa disse emnene med dette i bakhodet og ta ett steg av gangen. :)

good luck.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Teksturering»