Hvorfor funker ikke trykksensitiviteten?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

danielodland

Legg innav danielodland » man 28 nov, 2011

Velger å tro Mikademius var litt morsom der og ikke mente at du lyger=)

Men, kan man egentlig bare rive av den overflaten på intuos 4 og så har man en glattere overflate? Oppfordrer ingen til å teste dette, håpte bare noen kanskje visste =) Overflaten er vel egentlig bare en slags tape som kan rives bort (f eks hvis man har kjøpt ny overflate). Men kanskje overflaten under er skjør, vet ikke.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 28 nov, 2011

Klart jeg ikke mente han lyver:) jeg tror den overflaten må være på? Har ikke testet, men tenker det ikke funker...
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 28 nov, 2011

Kan joh ihvertfall inrømme du tok feil :P

Det samme skjedde med meg, at etter en stund så blir intuos 4 like glatt som 3'ern.. og tuppene varte mye lengre.. Og ikke bare litt lengre, men sånn typisk 6 - 12 mnder lengre..
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

ben

Legg innav ben » man 28 nov, 2011

Athidi:
Jeg har jo lest tidligere at folk klager på at de flyr igjennom penseltuppene sine i voldsom fart. Jeg har tenkt at det sikkert bare er fordi at de trykker hardt. Derfor tror jeg at det kan være andre årsaker som har bidratt til at min overflate er ganske nedslitt.
Tenker kanskje det muligens kan være noe med at jeg gjerne har på meg langarmede gensere. Hvis man forestiller seg til en hel arbeidsdag der ermet er med å gni på store deler av overflaten så ser jeg ikke bort i fra at det er med på å gjøre sitt. Hvor stritt stoffet genseren har, er jo sikkert også utslagsgivende. Ermet vil alltid gni mot flaten, i motsetning til tuppen som bare berør flaten når man f.eks gjør et strøk eller skal trykke på noe.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 28 nov, 2011

Jeg leste også at folk fløy gjennom penseltupper, men som jeg sa, dette gjaldt kun det første halvåret for meg..

Nå har det stoppa å file ned tuppene.

Jeg bruker wacom over gjennomsnittet, og tror rett å slett du klarer fint å file ned den røffe overflaten etter et halvt år med skulpturering på midten av plata.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Gå tilbake til «Teksturering»