Hvor kan jeg hente archviz/interiør prosjekter?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Ravn
Sted: Stockton-on-Tees, England
Kontakt:

Hvor kan jeg hente archviz/interiør prosjekter?

Legg innav Ravn » tor 21 jul, 2011

Hei

Jeg ønsker for tiden å lage meg en liten portfolio med interiør/arkitektur rendere o.l for å prøve å få litt freelance jobber i Norge.

Om jeg lager rendere fra fri fantasi, føles dette litt urealistisk i forhold til arbeidsoppgavene jeg vil møte på jobbmarkedet. Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til kilder for archviz/interiør prosjekter?

Jeg har ikke lyst til å bruke google bilder, m.h.t copyright og slikt, og heller ikke lyst til å dikte opp et rom eller en bygning fra fantasien fordi det da blir et design prosjekt, og ikke et rendering/modelleringsprosjekt.

Setter veldig pris på tilbakemelding:)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 21 jul, 2011

Du kan jo ta en titt her, der blir publisert veldig mye arch-viz type ting. Kan være du får noen ideer - http://www.ronenbekerman.com/
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tor 21 jul, 2011

Kan sei meg enig i at det er ei veldig god side!

Ellers kan du vell laste ned modellar frå Google Earth? For så å texturere/optimalisere/lyssette/detaljere dei?

The Third and the Seventh er gjort slik.

http://vimeo.com/8217700
-JohnMork-

Brukeravatar

Trådstarter
Ravn
Sted: Stockton-on-Tees, England
Kontakt:

Legg innav Ravn » tor 21 jul, 2011

Dette var nyttig! Ser ut som det er mange som lager egne rendere av kjent arkitektur. Det blir jo litt mer stuerent da. Da kan jeg jo bare finne noe jeg liker, skaffe modell fra Google Earth, og gjøre min egen tolkning. Sounds like a plan!

Tusen takk :)

Jeg har forøvrig hørt at det er vanlig når man gjør freelance arbeid at man får tilsendt en cad fil som man skal realisere. Hadde forsåvidt vært interessant å få tak i noe slikt så jeg kunne fulgt en "fake" brief.

Jeg trenger jo flere portfolioarbeid uansett :)

Brukeravatar

johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tor 21 jul, 2011

Stemmer angående CAD-fil, nokon gongar er det kun ei dwg-fil, har tilogmed opplevd scanna handteikningar, men me opplever i større og større grad at det er gode Revit/Archicad-modellar klare for texturering:-)

Ser fram til å sjå klassikarar rulle opp på forumet frå deg:-)
-JohnMork-

Gå tilbake til «Generelt»