teksturer, paths osv...

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

teksturer, paths osv...

Legg innav Hvit_Ravn » fre 06 mai, 2011

Jeg har en modell i fra evermotion som jeg har teksturert, men deler av den var teksturert fra før av.
Nå som jeg har fått meg en SSD og instalert 3ds max på denne ønsker jeg å jobbe videre på denne driven og ikke den gamle HDD`en.
Det som har skjedd nå er 3ds max ikke finner teksturene som evermotion-folka har lagt på fordi at når jeg på er SSD`en, så har C: og D: partisjonene fra den gamle HDD endret bokstav til F: og G: og nå er pathen 3ds max bruker for å hente tekskturen feil.
MEN... dette er ikke noe problem, det kan jeg lett fikse.
DET som jeg ikke forstår, er - hvorfor oppdager ikke 3ds max at den teksturen jeg har laget er borte??

Hva er det som gjør at 3ds max oppdager at evermotion teksturene er borte, men ikke mine?

Dette er et problem fordi at jeg bruker et script som heter "relink bitmaps" som finner teksturene som mangler og legger dem på modellen igjen. Men dette scriptet funker jo selfølgelig bare hvis 3ds max oppdager at det mangler texturer. Det er snakk om flere en 1 modell, har brukt flere dager på teksturering av modeller...
Keep moving forward

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 06 mai, 2011

Uten at jeg har vært borti dette problemet tidligere, men har du prøvd å re pathe mappene via Asset Tracking?
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

Legg innav Hvit_Ravn » fre 06 mai, 2011

Asset tracking ser bare evermotion-teksturene, ikke mine.
Keep moving forward

Gå tilbake til «Generelt»