lisensoverføring til et annet land-betale ekstra

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
lageo
Sted: haugesund
Kontakt:

lisensoverføring til et annet land-betale ekstra

Legg innav lageo » tor 10 feb, 2011

halloet lite spørsmål til de som har anelse..eg har vært i tyskland og lært maya og ervervet subsription der-og er nå flyttet tilbake.
vil nå forlenge subscriptionavtalen og er blitt bedt av forhandleren i tyskland å fylle ut et formular med adresseforandring. En setning forstyrret meg litt; " Dette formularet får ikke lov til å brukes til overføring av lisens til en tredjepart eller utenfor det opprinnelige innkjøpsområdet." Nå spurte jeg forhandleren direkte hva dette betyr og fikk svar at autodesk nå forlanger ekstra gebyr for overføring av lisens, fordi norge ligger utenfor "innkjøpsområdet"-275 Euro for hver lisens. Det foreslås at jeg bruker en temporær adresse i tyskland-istedet for overføring av lisensen-er det noen med samme eller andre erfaringer? Hva bør jeg gjøre?

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » fre 11 feb, 2011

Jeg er på ingen måte kvalifisert, men mitt innspill er at jeg ville ikke gjort noe annet enn å forlenge lisensen med tysk adresse. Man skal selvfølgelig ha sakene i orden, men jeg kan ikke begripe at autodesk skal gi deg pes for å oppholde deg i Norge, så lenge du har kjøpt produktet deres. Den ekstra summen tipper jeg det er Norge som har fått på plass (håpløse tollregler, ingen EU-goder), ikke Autodesk.

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 11 feb, 2011

Enig med Tormem uten å være noe ekspert. Eneste er at subscription updates nok vil bli sendt til adressen du er registert på.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » fre 11 feb, 2011

Tormem skrev:Den ekstra summen tipper jeg det er Norge som har fått på plass (håpløse tollregler, ingen EU-goder), ikke Autodesk.
Ser ikke helt hva Autodesk skulle ha med norsk toll og avgift og gjøre.
Det er vel en ganske kjent sak at Autodesk har sine regioner som du ikke kan krysse grensene til hvis du skal kjøpe produktene deres. Hvor ofte kommer ikke spørsmålet "Kan jeg kjøpe fra USA? Det er jævlig mye billigere der!"?
Om Autodesk har plassert Norge utenfor Europa, så er det ikke av annen grunn enn at Autodesk vet vi har ræva full av penger her oppe, og de vet vi kan betale mer.
My dongle is small, hard, and purple.

Trådstarter
lageo
Kontakt:

lisens fratas

Legg innav lageo » fre 11 feb, 2011

hallo g takk for raskt svar; I utgangspunktet ville jeg ha gjort det samme-fortsatt føre opp den tyske adressen som temporær. Det som hindrer meg å gjøre det er at denne setningen virker veldig avskrekkende:..hvis det på et seneretidspunkt fastslås, at det i denne søknad er blitt angitt overlagte falske eller villedende informasjoner, forbeholder Autodesk retten å si opp lisensenavtalen."
mildt sagt-very intimidating....

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » fre 11 feb, 2011

lageo skrev:mildt sagt-very intimidating....

Hvis jeg ikke husker feil, så står det også i lisensavtalen at deres representanter når som helst kan komme på besøk og sjekke at alt "står bra til". Har ikke hørt noe om det her i Norge, men det det går noen skrekkhistorier fra andre steder i verden..
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 11 feb, 2011

Posten er flyttet

// Admin

Trådstarter
lageo
Kontakt:

lisensavtalen med autodesk

Legg innav lageo » fre 11 feb, 2011

den setningen mener jeg også ha lest-og har til en viss forståelse for det, hvis klar mistanke om grovt misbruk ligger til grunn. Det jeg begynner å savne fra Autodesk er litt mer transparens . Nå har jeg også nettopp utfyllt et spørreskjema fra AUtodesk hvor godt fornøyd jeg er, om jeg vil fortsette subscription og så videre. Subscriptionavtalen er i utgangspunktet et vanvittig bra tilbud, men begynner å lure på hvilke andre overraskelser med restriksjoner og begrensninger jeg har i vente fremover. Rådgivning med hensyn til kjøp av lisens bør også vektlegges i fremtiden- enten av Autodeks selv eller forhandler-mener jeg. da...

Gå tilbake til «Generelt»