Viktig spørsmål ang. jobb og lisens

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Pjack
Sted: Middlesbrorough
Kontakt:

Viktig spørsmål ang. jobb og lisens

Legg innav Pjack » tir 11 jan, 2011

Hei
Jeg er en 1. års student ved Noroff Oslo og har nettopp gått sammen med noen medstudenter om et prosjekt vi fikk tilbud om å jobbe med for en film som er i produksjon. Vi er veldig gira for jobbe med litt større ting og utenom skolen, men noen viktige spørsmål kom opp som; kan vi jobbe med skole lisens på 3ds max, kan vi hente materialer og modeller fra gratissider på nettet?

Vi får ikke betalt for arbeidet, men ville vært dumt om vi gjorde masse arbeid og sendte det av gårde før vi fant ut om vi faktisk kan jobbe med det, for jeg har ikke 12 000 kr til lisens enda! ;)

Hvis noen har noe erfaring eller tips er det hjertelig velkommen :)
Haakon

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 11 jan, 2011

Jeg er ganske så sikker på at du kan bruke student-versjoner til det meste, så lenge det ikke er til kommersielle formål. Skulle mene at dette vil gå bra da, siden dere ikke får betalt.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

pixelPerfect
Sted: Oslo
Kontakt:

hei

Legg innav pixelPerfect » tir 11 jan, 2011

Jeg kan jo dele mine tanker om det, men jeg vet det er folk som har mer peil på det enn meg.

Etter det jeg har forstått kan man bruke skole lisenser til alt som ikke innebærer egen vinning. Dvs at showreel er greit men du skal i utgangspunktet få godkjenningen til rettighets opphavere til å bruke det du ikke lager selv fra scratch med software med f eks skole lisens.

Mtp filmen du er med på vet jeg ikke helt hvem som har ansvaret. Det vil vel isåfall komme an på kontrakten hvis det er noen. Men hvis filmen blir solgt er det jo noen som kommer til å vinne på dette, og da må det en full lisens til enten hos de som lager filmer, eller de som blir leid inn for de visuelle effektene...

Dere andre får bare rette på meg skulle jeg være på jordet.

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 12 jan, 2011

Da jeg gikk på skolen hjalp jeg litt til med en reklame av typen som blir vist 1. juledag. Og vi kom fram til at det var velldedighet og derfor gikk igjennom nåløye for hva vi fikk bruke skolelisensen til.
The road to success is always under construction.

Gå tilbake til «Generelt»