Maya fluids spørsmål

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Maya fluids spørsmål

Legg innav evengi » tir 24 sep, 2013

Fluids i Maya

Hei.
Jeg har akkurat laget noen simulasjoner hvor jeg har brukt Maya Fluids.
Jeg har hatt problemer med cachen og render.
Scenen består av en masse bokstaver som faller ned fra himmelen med røyk etter seg.

Ferdig cachet simulasjon vil ikke alltid spille av. Noen ganger må jeg bytte fra kameraet mitt til perspective view, så fort simulasjonen kommer inn i viewporten oppdaterer den seg.
Jeg kan alstå spille igjennom hele tidslinjen min uten å se simulasjonen, for så å bytte kamera og den dukker opp.
Noen ganger forsvinner simulasjonen fra perspective view dersom jeg scroller i tiden også.

Jeg har en cache som er på 250 MB per bilde. Med en så stor cache vil ikke Maya rendre, hverken fra viewport eller fra kommand tekst.

Jeg forsøkte derfor med mange mindre cacher, en for hver bokstav. Når jeg gjør dette er det helt tilfeldig hvilken simulasjon som oppdaterer seg og som ikke gjør det.

Jeg er avhengignav å cache simulasjonene for å rendre, fordi jeg ikke klarer oversampling i viewporten, og jeg er avhengig av å sample 10 enheter per frame.

Noen som har kjempepeiling på fluids som kunne gi meg en pekepinn?
Hilsen Roger.
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » ons 02 okt, 2013

Hei.
Jeg er ferdig med prosjektet og har et slags svar på eget spørsmål.

For det første har jeg laget mindre cache filer ved å redusere oppløsning på fluids og ved å cache kun parametre som er dynamiske (selvfølgelig?).

Det andre jeg gjorde om på var å rendre fluid effektene med maya software og kompet det inn i bildet som ellers er rendret med mental ray.
SW render kræsjer ikke like fort som MR.

Skal poste resultatet under animasjon snart.

Roger
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.

www.evengi.no

Gå tilbake til «Generelt»