Tips til jobbsøking?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
lise90daast
Kontakt:

Tips til jobbsøking?

Legg innav lise90daast » lør 24 nov, 2012

Bachelor of film and digital media, major animation-check

Hva nå?
Jeg ønsker 3d visualisering

http://liseportfolio.wordpress.com/

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 25 nov, 2012

Haha, hva forventer du her Lise? :P
Start med å legge ut en portfølje du kan få kritikk på ;)

Selv har jeg prøvd alt fra trusler til grisete tilbud, men alt de vil ha er den j*vla portføljen. Jeg tar det som et hint om at det er viktig :P

Hilsen Erik
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » søn 25 nov, 2012

hardrock_ram; Den ligger inne på siden under 3d work.
Men når jeg så siden først også så må du navigere deg frem en del før du får sett noen bilder.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Strandli

Legg innav Strandli » søn 25 nov, 2012

Som det nevnes over her, portefølje er meget viktig, og da kan du ikke gjemme de i undermenyer på side som ligner en blogg.

Det beste tipset jeg egentlig kan gi til deg er å ha en standard. Ikke vis alt du har laget siden 2009, det vil bare trekke ned resten av arbeidet ditt. Finn bildene du er mest fornøyde med, og presenter de skikkelig, i stedet for å putte de i samme skuff som alt annet. Jeg kan iallefall identifisere noen bilder på nettsiden din som jeg ikke ville puttet i en portefølje (det får bli din jobb å finne ut hvilke jeg snakker om ;))

Husk, formålet med en portefølje er ikke å vise alt du har laget, skryte av over hvor flink og produktiv du er, eller vise hvor mye du har laget. Porteføljen skal markedsføre deg selv, det eneste den skal vise er hva du kan gjøre. Og da må du fjerne alt som ikke lengre er godt nok.

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » søn 25 nov, 2012

Et tips er kanskje ha en egen side som heter "showreel", hvor det bare ligger en (1) youtube/vimeo video av det du synes er det beste du har gjort. I en video er det "enklere" for en arbeidsgiver å få et inntrykk. Da trenger han/hun bare å trykke på en knapp :P
Stein Aarø
Daglig leder
Goldbox AS
www.goldbox.no

Gå tilbake til «Generelt»