3Ds max - importerte dwg-er blir hakkete i perspective

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
bardman
Innlegg: 31
Registrert: fre 29 feb, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

3Ds max - importerte dwg-er blir hakkete i perspective

Legg innav bardman » tor 30 aug, 2012

Jeg importerer endel modeller fra Revit til 3Ds max, ved at jeg eksporterer som dwg i revit og importerer dem i 3Ds max. Når jeg roterer rundt i filene i perspective, flimrer flatene og blir delvis svarte etc (se bilde). Når jeg derimot går rundt i Ortograhic view, blir modellene helt fine og jevne. Når jeg rendrer blir perspective view helt fint.
Hva er det som forårsaker dette problemet, og finnes det en grei måte å ordne det på?

Jeg ser for øvrig at det også gjelder de objektene jeg lager i 3Ds max etter at jeg har importert filen (slik som det bølgende taket på bildet)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.


3dhue
Innlegg: 4249
Registrert: tor 02 jun, 2005
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tor 30 aug, 2012

Høyreklikk på Perspective øverst til venstre i viewporten og velg "Viewport clipping". Så drar du den lille gule pila bittelitt opp eller ned. Det pleier å fikse det.
Det er også lurt å holde modellen så nærme 0 i space som mulig. Max liker ikke ting ut i space..


Gå tilbake til «Generelt»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron