Atmosfære, dybde tåke og realisme

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Esperado

Atmosfære, dybde tåke og realisme

Legg innav Esperado » lør 09 jun, 2012

Heisann Veldig glad !

Har fått laget et romskip som skal se veldig stort ut og svever over hustakene i kortfilmen min. Eneste jeg har fått på er litt vraylight, men jeg greier ikke få den dybden, tåka eller atmosfære effekten så den ikke ser så klipt ut å limt utenpå filmen.
Den ser ikke troverdig ut i det hele tatt.

Er det vray matrialer og lys samt litt enviroment Fog som skal fikse dette eller er det noen andre tips som kan få meg på rett vei?

Takker.

danielodland

Legg innav danielodland » lør 09 jun, 2012

Kanskje du (i comp) kan desaturere og lysne litt. Tipper det fins presets for denne effekten i compesoftwarene.

Du kan også simulere tåke i de fleste 3d-renderere og i Maya kan man bruke volume fog, light fog, volume scattering, fluids, particles, zdepth og sikkert andre løsninger også for å simulere tåke. Ville vurdert noe sånt om du skal ha faktisk tåke. Hvis du bare skal simulere smog/fukt i luften eller bare aerial perpective er det sikkert fint å gjøre det i comp.

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » lør 09 jun, 2012

Hei!

Et alternativ er å ta ut et z-depth pass og bruke det i post. Gir iallfall mer kontroll enn å bruke environment fog i vray
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Trådstarter
Esperado

Legg innav Esperado » lør 09 jun, 2012

takker...

en annen ting jeg lurer på er om det er mulig å få posisjonen til lys i 3ds max inn i after effects slik at man kan bruker de der med forskjellige plugins...

Brukeravatar

Trådstarter
Esperado

Legg innav Esperado » søn 10 jun, 2012

Tusen takk :)

Skal sette meg inn i z-depth og max2ae

Gå tilbake til «Generelt»