Lage laserkapp av polygon frå max?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
johnhm
Innlegg: 746
Registrert: søn 14 jan, 2007
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Lage laserkapp av polygon frå max?

Legg innav johnhm » ons 23 nov, 2011

Hei!
Holder på med arkitektureksamen og har laga eit tak beståande av heiltretrekantar. Framgongsmetoda for forma eg har brukt er å rettogslett bruke editPoly.

No ønskjer eg å lage fysisk modell ut av trekantane og tenker å bruke lasercutter. Finnest det eit framgongsmetode/script som exploderer polygonene og plasserer dem i plan? Fila må til slutt blir til AI, men det ordner seg vell via rhino kanskje?

Håper nokon har tips og triks på dette!:-)

Bilde
-JohnMork-

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3986
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 23 nov, 2011

Jeg vet ikke om du får noe utav dette, men du kan titte på bl.a. disse:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/uv-2-mesh
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/sectioning

Brukeravatar

Medi8or
Innlegg: 1066
Registrert: fre 12 mai, 2006
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » ons 23 nov, 2011

Ellers er det jo Pepakura Designer, som sannsynligvis lager noe du kan modifisere..
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Trådstarter
johnhm
Innlegg: 746
Registrert: søn 14 jan, 2007
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tor 24 nov, 2011

Heeerlig!!
Der sparte de meg for 20 timar minst! Pepakura Designer funka perfekt og kunne lagre til AI!

Tusen takk til dokke begge!
-JohnMork-


Gå tilbake til «Generelt»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron