Hvordan få flomlyseffekt på lyset?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 18 mar, 2012

Hva mener du? :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 19 mar, 2012

Det jeg forklarte var i tråd med eksempelet du ga. Jeg driver å tester ut nå så skal poste det her hvis det viser seg å bli noe likt det du er ute etter.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » man 19 mar, 2012

Det jeg pleier og kjøre ut når det skal lages flares/glares etc.

- Beauty pass
- Light source pass, (f.eks en lampe og du gjør pæra 100% hvitt og alt annet i scenen 100% svart. Det gjør at du får hold outs for eventuelle objekter som kommer foran lys kilden.)

Og det er vel det du trenger for og kjøre ut passes for lys effekt i post.

Eventuellt kan du eksportere uten scenen din med kamera til f.eks Nuke og gjøre alt der :)
Det kommer helt an på setting osv, men ville ha gitt det første et forsøk og se hvordan det går.
Husk at du får ingen ting gratis, du kan ikke bare blurre passet og legge det oppå, det må også integreres med resten, og tenke på hvor mye ser du faktisk av lyset osv. Er det en mørk scene vil du se mer en vis det er en lys scene :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE


Strandli
Innlegg: 288
Registrert: tor 27 aug, 2009

Legg innav Strandli » man 19 mar, 2012

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men det er vel mest fleksibelt å gjøre i post.

Du kan også prøve å legge til en Camera Shader. Gå på render setup, "renderer" og rull ned til du ser Output under camera shaders. Default skal være glare, og den kan du justere i Material Editor.

Men å gjøre det i post er sikkert fint det også!

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » tor 22 mar, 2012

Har du vray så kan du jo bruke vray properties til å lage alpha til lyset gjennom å huke av på matte, samt kjøre alpha rullouten til -1 kontra 1 på de objektene som kommer fremfor lyset.


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 22 mar, 2012

Ja, jeg tror jeg skjønner det nå ... jeg skal lage en kort sekvens som jeg kan prøve det ut i.
Takker for alle svar så langt :)
if your not living on a killing ground, you better make your own


Gå tilbake til «Lyssetting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron