Noen som har testet ekstern renderfarm?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Noen som har testet ekstern renderfarm?

Legg innav Tormem » man 04 apr, 2011

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 05 apr, 2011

Såvidt jeg husker testa vi det i en tidligere jobb, men var ikke imponert over hastigheten. Jeg ville testa ut den free trialen og bare sjekket ut selv :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Chrispo

Legg innav Chrispo » tir 05 apr, 2011

Testet det for ett par mnd siden... skulle rendre ut 300frames, på min pc tok det ca 15min per frame, hos rebusfarm tok det en time ca, så var allt ferdig.
Så funker bra, men hender at du havner i kø, og da kan ting ta tid... vi satt nesten 2 timer og venta på at rendringa skulle starte.

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 05 apr, 2011

Jeg får nevne at for vår del testa vi stillbilder. Var ikke jeg som styrte med det, så det kan være vi da også havna i kø og dermed ble totaltiden ganske dårlig.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tir 05 apr, 2011

Det virker relativt dyrt, det er det jeg stusser mest på. Digger ideen, sentralisert prossesering tilhører fortiden. Men bruker man denne aktivt har man sikkert spart inn en egen liten farm på kanskje ett år? Klart, man slipper vedlikehold, det "bare funker", alltid oppdatert og stabilt....

..Glimrende å ha i en knipe, tenker jeg. Men tror neppe jeg deler honoraret mitt med dem om jeg slipper :)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 05 apr, 2011

Nå har jeg ikke sjekka prisene her, men de fleste som bruker eksterne render farms er gjerne i en desperat situasjon og bruker en tjeneste som dette istedet for å kjøpe inn flere noder til sin egen render farrm. Når crunch er ferdig kan man sitte igjen med for mye renderkraft. Det lønner seg ikke å ha noder som bare sitter der. I desperasjon kan kan gjerne betale noen litt mer agressive priser. For privatpersoner kan det nok fort bli for dyrt.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Fanzypantz
Sted: Trondheim

Legg innav Fanzypantz » lør 25 jun, 2011

Brukte den kalkulatoren på siden. Hvis jeg skulle lage en 5 min lang kortfilm med masse fg+gi samples osv. slik at det tar litt ektra tid. Ville det koste meg 3000 Euro med min PC :) (7200 frames)

Hvis jeg går ned veldig på kvalitet eller ant modeller, lys osv og render tiden er 5 min. koster det alikavell 900 Euro, uten ekstra renderpoints.
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne. - Flåklypa

Andreas Halvorsen Tollånes - https://andreastollanes.wordpress.com/

Gå tilbake til «Rendering»