Støy i visse Mia_Material_x refractions

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
duke_Qa
Sted: Norge, ca midt på

Støy i visse Mia_Material_x refractions

Legg innav duke_Qa » fre 19 mar, 2010

Holder på med et lite prosjekt her nå hvor jeg har laget meg et craps-spillebord for en liten render. Har gjort et par testrenders så langt, men opplever å få støy i isbitene inne i whiskeyglasset. Det synes jeg er ganske rart siden jeg ikke har justert ned glossy på verken refractions eller reflections.

Nattens render i QT

Siden der virker som det kun oppstår i isbitene, selv om jeg bruker mia_mat_x på glasset også så vet jeg ikke helt hva som forårsaker det. Jeg justerer transparency på isbitene med en rampa displacement map, kan kanskje være noe der.

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 19 mar, 2010

Hm, usikker på hva som forårsaker det, men hvis det går mye tid i dette problemet tror jeg at jeg hadde gått for å compe et stillbilde av glasset inn i videoen istede. Spørs om du har en tidsfrist..
Siden det ikke ser ut til å være refleksjon av terningene i glasset og at whiskey i et glass vil vanligvis ikke ha noen merkbar bevegelse kan det være en nødløsning?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
duke_Qa
Sted: Norge, ca midt på

Legg innav duke_Qa » fre 19 mar, 2010

Det kan nok være den enkleste løsningen ja. Kan like gjerne fjerne kamerabevegelsen og være fornøyd.

Hele sekvensen er 100 frames, hvor mot slutten isbitene faller litt og rister opp væsken litt(tidligere versjon, lengre), men jeg tror at bevegelsene kommer til å være såpass rask der at det ikke synes like godt som det gjør nå.

Må se litt nærmere på det spørsmålet med refleksjon av terningene, de burde jo egentlig vises for jeg har ikke deaktivert de. Sikkert en idiotisk feil gjort av meg en eller annen plass :roll: .

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 19 mar, 2010

Hehe, fort gjort å misse en enkelt ting. Kamerabevegelsen kan jo og gjøres etter render, så lenge du renderer et litt større bilde enn det du vil ha video av, så kan du bare zoome sakte ut i videoredigeringen :)
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Rendering»