Tester Vray tutorial, men treeeeeig render

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » lør 12 des, 2009

hvis du har vray trail til 2010. Så tror jeg det desverre bare er sånn at den er laget tregere. Du må da kjøpe den ekte for at den skal bli rask. 2009 trail har ikke det samme porblemet.

Brukeravatar

codexdelux

Legg innav codexdelux » man 14 des, 2009

Når du sier bilen min (enzo), betyr det at du har modellert og teksturert bilen som skal rendres selv?

siden du får rart resultat på render av elementer fra bilen, men de funker fint med en hvit sphere så er det fristende å anta at du ikke har teksturert bilen din korrekt for at vray skal takle den.

har du prøvd å gjøre en test der bilen er i clay (50% grå) eller lignende, om den ikke vil rendre da så kan det jo være alt fra at modellen er korukt, til at pc'en din ikke takler scenen. 3 min på en hvit ball er også ganske mye på en liten render.
kast huset ut gjennom vinduet!?!
If you say PLx instead of please i'm inclined to say no instead of yes because its shorter.

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 15 des, 2009

Ja jeg har modellert bilen selv, men ikke lagt på textur, bare materialet som blir laget i tutorialen. Har prøvd å slenge på helt standard grå material og, men renderingen blir ikke kjappere.
Ja jeg har trail til 2010 så det må kanskje være det, skal teste ut 2009 så for som mulig, kom hjem fra oslo igår kveld så har ikke fått gjort noe mer testing når det gjelder de andre settingsene som har blitt nevnt enda.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 15 des, 2009

Fåreløpig fant jeg en liten workaround som bedret hastigheten til 7min istede for 18timer :P

- in vray setting , use vray frame buffer;
- and use 'dynamic" as defaut geometry param (dont put 'auto' or 'static').
- Set 2G Ram instead 400mb of memory to dynamic ram.

Bilde

Har fortsatt endel tweeaking igjen, men nå kan jeg iallefall se forandringene :P
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Rendering»