Tester Vray tutorial, men treeeeeig render

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Tester Vray tutorial, men treeeeeig render

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Tester Vray for første gang og følger denne tutorialen:
http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art ... -and-vray/
Men når jeg slenger inn bilen min (enzo) og prøver på en testrender på 240*160, med instillingene som står i tutorialen, bruker den sykt lang tid på å rendere. Har latt den stå på siden igår kveld, men bare en liten tupp av det ene hjørnet av bilen har blitt rendert til nå.
Noen som har noen tips om hvilke instillinger som har skylda her?
Setter pris på all hjelp her :)

edit*

Renderinstillingene som blir brukt står under punkt 18 i tutorialen
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3986
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 11 des, 2009

Det blir litt vanskelig og svare på dette uten at du viser oss Renderinstillingene dine i tilegg til eventuelt instillinger du har brukt på materialer.

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Bruker nøyaktig samme instillinger som vises i tutorialen:

http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art ... -and-vray/

Både render og materialinstillingene er de samme. Men selv om jeg bruker standard grå material på bilen min så bruker maskinen maaaange timer på å bare rendere et lite hjørne av bilen. Virker som Vray ikke takler mange polygoner..
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Bilde
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3986
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 11 des, 2009

Jo, men det kunne jo vært interesant og sett hva slags instillinger du har på First and secondary Gi engines (Om du bruker Bruteforce, Lightcache eller andre??)

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Det er første gang jeg tester vray, så alt som ikke viser i bildet i tutorialen står mest sannsynlig på default. Har ikke filen forran meg da jeg er på jobb :/
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » fre 11 des, 2009

Høres ut som noe bug i scenen eller noe...Prøvd å starte en ny scene?
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Kan ta en kjapp test når jeg komme hjem om litt. Men scenen har ingen problemer om jeg setter inn en sphere feks, med samme reflektive material. Virker som den slår seg vrang når det blir mange polygoner.. Får teste å se om det samme skjer hvis jeg setter opp polyconten på spheren.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Satt på render i 10 tiden igår kveld og så langt var den kommet idag når jeg kom hjem fra jobb... hehe
Bilde
Don't let the fire fade!


bonedaddy
Innlegg: 574
Registrert: tor 15 okt, 2009
Sted: knarvik

Legg innav bonedaddy » fre 11 des, 2009

Oooookeey! kanskje enn annen renderer hadde vært bedre?:P
Kan desverre ikke hjelpe deg.
The object of art is to give life a shape, shakespear

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

og dette tok meg 3 min nå:
Bilde
32 segments sphere, skal øke det tallet litt og se hvor stor endringen blir i rendertid
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Økte polygonene til spheren til 318 000, men rendertid gikk ikke noe spesiellt opp, hmm. Skal prøve å attache bilen til spheren og slette spheren..
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 11 des, 2009

Gikk ann å rendere panseret mitt nå, men uansett hvilken material jeg legger på så ser det slik ut på render:
Bilde
Don't let the fire fade!


3dhue
Innlegg: 4248
Registrert: tor 02 jun, 2005
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 11 des, 2009

I renderboksen gå til Settings > Dmc sampler og still Global subdivs til feks 0,3. Går det raskere da? Det vil bli gromsete men da vet du om du har satt samples for høyt på noe.

uansett hvilken material jeg legger på

Gå til renderboksen(f10) > V-ray > Global switches og sjekk at Override mtl ikke er på. :wink:

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » lør 12 des, 2009

Takk for tips, skal teste det ut med en gang jeg kommer hjem igjen på mandag :)
Don't let the fire fade!


Gå tilbake til «Rendering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron