Rendre smootha wireframe i Maya?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Rendre smootha wireframe i Maya?

Legg innav tarje.p » ons 07 okt, 2009

Noen her på 3DHue som vet hvordan man kan rendre smootha wireframe slik som på det øverste bildet. (Dette bildet har jeg tatt med PrintScreen fra viewporten i maya.)

Fant ut hvordan man kunne bruke Contour Renderingen i MentalRay, men den tar jo utganspunktet i Meshen slik den i realiteten er blir seende ut når man rendrer. Derfor blir Meshen Subdividet en del ganger, slik det nederste bildet viser.

Så spørsmålet mitt er om det er mulig å rendre en Smootha Wireframe slik som det øverste bildet viser uten å måtte bruke PrintScreen?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 07 okt, 2009

det vet jeg desverre ikke. men dritkul bil du har der=)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 07 okt, 2009

hadde det vært 3dsmax så kunne jeg fortalt deg, men dessverre. Vray har jo et eget materiale som gjør dette for deg. Ihvertfall i 3dsmax.. Flott bil du har der.. skulle sett den unsmootha.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » ons 07 okt, 2009

Ja nå som VRay har kommet til Maya, skulle jeg nesten ha brukt det.
Takk for tilbakemeldingen så langt! Har noen Ambient Occlusion renders å vise. Dette er faktisk den første ordentlige bil modellen min så jeg er ganske fornøyd. :)

Som dere kan se så på det første bildet så har jeg lagt på en usmootha wireframe på smootha modell. Ikke like pent som smootha wireframe på smootha modell, men men... :-s
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 07 okt, 2009

sweeet!

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 07 okt, 2009

fine linjer! bare få på en fin render nå så blir dette knall! Dekkene så litt vel harde ut? Selve kantene som går inn mot felgen der ser også litt rart ut? :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 08 okt, 2009

Ser bra ut! Liker det studio-oppsettet ditt!
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

duke_Qa
Sted: Norge, ca midt på

Legg innav duke_Qa » fre 19 mar, 2010

Et triks for å lage wireframe-render:

- Velg objektet(lowpoly-versjonen), gå til uv-editor, polygon--> Unitize
(dette nullstiller uv'n og strekker alle faces over hele uv'n, så alle faces får samme tekstur. obs, triangler er upopulært med denne metoden, og om du har uv-mappa greia så er det greit med en kopi med uv'n i behold eller noe lignende)

- lag en shader med en tynn ramme i ytterkantene(eller en loddrett og en vannrett kant, men da er det fare for kanter), en grid med 1x1 på place2d fungerer. Koble den til hva du vil, diffuse, transparency, incandescence. Alt etter hva effekt du vil ha.

- koble shader på objekt og testrender.

Største problemet med denne metoden er at om en face er ekstremt lang, så vil linjene bli forskyvet. Men veldig generelt skal den virke veldig raskt og greit.

Gå tilbake til «Rendering»