Flickering :(

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
OutCold
Sted: Trondheim

Flickering :(

Legg innav OutCold » fre 17 jul, 2009

Søkte litt rundt på forumet men fant ingen tråder som gjaldt spesielt dette problemet.

Jeg har problemer med flickering når jeg har rendra frames til animasjonen min, dette er visst fordi at enten GI eller Light Cache ikke er konsistent nok i alle frames, tydeligvis ett vanlig problem.

Jeg husker å ha sett en forklaring på hvordan man kan fjerne eller i det minste redusere disse lysflekkene som dukker opp på enkelte frames og mer oftere på mindre objekter som reflekterer mere detalj enn andre ting. Har ett par eksempler under:

Røde ringer/område, her dukker det opp lysflekker i dette området på omtrent 20 av 100 frames

Grønne ringer, Her er det flcikering nesten hele tiden.

Bilde

Har 1 Target Spot (lokalisert til høyre over bildet) og 2 Direct lys ( lokalisert over på hver side) i scenen å alt skjer oppå en Mattè/Shadow plane. Det svarte materialet skal ikke ha direkte lysgjengivning (altså hvite flekker) så vidt jeg vet men materialet inni den grønne ringen skal reflektere lyskilder (men det er ikke konsistent, lysflekkene blinker istedenfor å følge sourcen)som ett chrome/steel/aluminium.

Gå tilbake til «Rendering»