Vray camera

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
byberg
Sted: Sola

Vray camera

Legg innav byberg » tor 09 jul, 2009

Heisann!

Trenger litt info og hjelp på noen områder, jeg bruker 3dmax å vray, begynnte å bruke Vray Ph. Camera i går kveld, men hver gang jeg rendrer noe, blir det snudd opp ned, utrolig irriterende i lengden. Noen løsninger på hvordan jeg skal få "snu" det slik at det rendrer "normalt" slik at jeg slipper å snu bildet hver gang jeg er ferdig med en render?

Den andre tingen er når en render er ferdig, er jeg ikke fornøyd med skarpheten i bildet. Noen måte å fikse dette på? Eller må jeg bare fortsette å post-rendre det i cs?

Takker for alle svar.

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tor 09 jul, 2009

Sjekk at ting er i riktig skala i scenen. Physical camera bruker reelle fysiske enheter, så du er avhengig av at alt er i riktig skala for å få riktig resultat.
Jeg pleier å sette system unit til 1 cm og display unit til cm. Hvis du velger et objekt kan du gå på utilities->measure for å få nøyaktige mål som en sjekk.

Hvis target distance er nærmere enn kameraets focal point blir bildet opp ned.

For generell skarphet er det image sampler du må stille på.
Det er som regel bedre å gå for Adaptive DMC enn Adaptive Subdivision.
Skru opp min/max for bedre resultat (og lengre rendertid).

For kantkontrast (accutance) kan du prøve med et annet antialiasing-filter. Feks mitchell-netravali. Men vær obs på at "skarpe" antialiasing-filtere kan skape uheldige moire-effekter.
Alle gode ting er 3D

Trådstarter
byberg
Sted: Sola

Legg innav byberg » tor 09 jul, 2009

Takker, dette skal testes :)

Gå tilbake til «Rendering»