Nettrender, kjapt svar hadde vært greit :)

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

Nettrender, kjapt svar hadde vært greit :)

Legg innav Hvit_Ravn » lør 24 mai, 2008

Hallois, noen som har peiling på nettrender?

Skal begynne å rendre en liten short nå og har satt opp renderen over backburner.

Jeg får opp en error som sier "missing dll: virtsegment_32.dlc".

Riggen til Brad Noble fungerer utmerket uten den pluginen, derfor har jeg aldri brydd meg med å laste den ned.

Spørsmålet mitt er om jeg kan få backburnern til å ikke spørre etter filen?

Hvis ikke har jeg vell ikke noe annet valg enn å laste den ned og legge den inn på alle 30 pcene som står her på huset....

Noen?

Edit #1

Ok så jeg lasta ned filen og nå spør den ikke om den filen mer men får opp andre errors som at den mangler bilde filer osv...Dette er alle filer som har ligget i en annen mappe en den tekstur mappen jeg skal bruke nå fordi det ikke var maps jeg trengte men testet. Utrolig irriterende at jeg ikke finner en ignore knapp av noe slag og at backburneren skrur seg av.

Må jeg gå inn å lage "dummy maps" på alle errorene jeg får opp?

Edit #2

Greit, har laget dummy maps og når har backburner begynt å kalkulere renderen...men får hele tiden opp warnings på en displacement shader, noe jeg fikk hjemme også.

Siden jeg skal rendre ut i 1600*1200 så blir vente tiden alt for lang med alle disse warningsa så jeg må prøve å finne ut av hva som skjer.

Dette er warningen:

displacement shader returned values up to (eksempel - 148.333), clipped to max displace 20
Keep moving forward

Brukeravatar

Trådstarter
Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

Legg innav Hvit_Ravn » lør 24 mai, 2008

Skulle gjerne hatt hjelp med den warningen...renderen står fast på 91,7% photon emission.

Edit # 1

Kan jo nevne at en 800 * 600 render går lett som bare det....står kanskje fast på 91,7 % ca, tja 2-3 min men så går den videre. Nå skal jeg la renderen står over natta på 1600 * 1200 for å finne ut av hvor lang tid den eventuelt bruker hvis den kommer seg over 91,7 %.....

Edit # 2

30.05.08

Fant ikke ut av hva som tok så lang tid, derfor skrudde jeg av dicplacmenten og kan leve med det :)
Keep moving forward

Brukeravatar

mibman35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav mibman35 » tir 15 des, 2009

Akkurat det med alle textura er nok bare og huke av "include textures" i netrender setupen. så slipper du alt det strevet med "dummy maps" Eneste jeg kan hjelpe med desverre :) :?

Gå tilbake til «Rendering»