Problemer med Distributed Rendering (Vray 3.0 3ds max 2014)

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
pgrundet
Innlegg: 887
Registrert: tor 10 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Problemer med Distributed Rendering (Vray 3.0 3ds max 2014)

Legg innav pgrundet » ons 27 aug, 2014

Hei!

Er det noen av dere som har erfaring med Distributed Rendering i Vray?
Har koblet opp to PCer, den ene brukes som en "server". Det meste ser ut til å være riktig, bortsett fra at "serveren" stopper å jobbe selv om det er mange buckets som ikke er ferdig rendret. På buckets'ene står også navnet på serveren. Slik blir det bare stående uten at det skjer noe mer. Noen som har peiling? Vedlagt bilde av hvordan det ser ut..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 27 aug, 2014

Bare tipper ut i det ville nå.
Har du sjekket at alle tilganger osv. på netverket får lov til å sende/motta/lagre?

Edit: Har du andre plugins eller noe du bruker?


Trådstarter
pgrundet
Innlegg: 887
Registrert: tor 10 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav pgrundet » ons 27 aug, 2014

Reinstallerte VRay på "serveren", nå fungerer det som det skal :D Det eneste problemet nå er alle maps og proxy-modeller som mangler. Noen tips her? Det beste er vel egentlig å lagre alle resurser i en felles delt mappe?

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 28 aug, 2014

Stemmer det. Lag en delt mappe og enten map den opp som f.eks. S: på hver maskin og/eller i Max configuration slå på Use UNC Paths. Da "oversetter" MAX en evt. mappet nettverksdisk til den riktige pathen (f.eks. \\server\deltmappe\maps) slik at den ikke trenger å være mappet opp til en spesiell bokstav på hver maskin.

Evt. under distributed rendering har du også en option for å overføre alle missing maps, men ser heller på det som en nødløsning enn en god pipeline.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Gå tilbake til «Rendering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron