Problemer med Deadline 6 [LØST]

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Problemer med Deadline 6 [LØST]

Legg innav hardrock_ram » fre 06 sep, 2013

Jeg har nettopp satt igang med Deadline 6 i kombinasjon med 3dsmax 2014.
Problemet er at på enkelte jobber så har den en sterk tendens til å få error på tilsynelatende tilfeldige bilder.

For eks. den nåværende jobben: Noden som rendrer bildet har hengt seg opp. Det holder å gå inn på noden, trykke close på beskjeden som viser at programmet har hengt seg opp, og la den starte på nytt selv. i ca 50% av tilfellene greier den å rendre fint på neste forsøk.

Filene det dreier seg om er store modeller som er laget i Inventor. Det dreier seg om boreplattformer, boreskip osv. Folk hos NOV og Aker jobber sikkert med akkurat samme type modeller.
Jeg har ikke hatt slike problemer med mine private småprosjekter, men der har jeg stålkontroll på alt. er det noen som har forslag til hva som kan utløse slike problemer? Jeg har slått av og på "use placeholder objects" og "mental ray map manager", jeg har sjekket at teksturer eksisterer via asset tracking osv. men ingenting hjelper. Andre scener kan rendre helt fint. jeg begynner å vurdere ting som at scenen er for stor (13 mill polys) og andre faktorer som ikke skal ha noe å si :P
Sist redigert av hardrock_ram den tir 10 sep, 2013, redigert 1 gang totalt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 06 sep, 2013

Har du sjekket minnebruken? Det er ikke fordi den går tom for minne? Går det ikke å restarte max med deadline under rendering for å ungå dette? (Mener bare Tronotrond snakket om noe sånt en gang jeg var på besøk hos han).. Kan hende jeg husker feil. Vi bruker ikke deadline, men jeg har tenkt og få oss over på et eller annet tidspunkt.

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 09 sep, 2013

Minnebruken er ikke noe problem. Modellen bruker bare ca. 12gb. Den rendrer fint på arbeidsstasjonen med 32gb. Problemene dukker opp når dette sendes til renderfarmen. Der har hver node 128gb.

Jeg tror problemet er visse teksturer, men det er så rart at programmet bare henger seg. Det gis ingen feilmeldinger i Deadline. Dette skjer kun på visse jobber. Jeg skal undersøke litt til, men tenkte å høre om noen andre hadde vært borti det samme :)

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 10 sep, 2013

Problemet hadde ikke noe med Deadline å gjøre i det hele tatt.
Visse materialer fra Inventor var ikke byttet ut. Jeg trodde ikke dette skulle være noe problem, men jeg tipper en kombinasjon av "feil" innstillinger her sammen med en veldig tung scene gjorde at alt krasjet. Det krasjet lettere med full antialiasing og 1080p. Dette reduserte jeg når jeg gjorde testrendere på arbeidsstasjonen, som førte til at den ikke krasjet på samme punkt som renderfarmen, og dermed trodde jeg at Deadline var problemet.
Når jeg derimot kjørte nøyaktig samme innstillinger på arbeidsstasjonen som på renderfarmen, så krasjet den på samme sted.

Gå tilbake til «Rendering»