3DS MAX: Corona Renderer

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

3DS MAX: Corona Renderer

Legg innav tassel » ons 13 feb, 2013

Hei,

Jeg har sjeldent tid til å teste ut nye ting, men til de av dere som ikke har testet ut Corona renderer:
Den er sykt kjapp til å være i alpha stadiet.

Bilde
Bilde

Corona renderer is new (un)biased photorealistic renderer, fully integrated into 3ds MAX, developed by Ondra Karlík since 2009.
It is still under heavy development and as such does not support some features and is not as stable as the final product will be. Yet still, it can produce high-quality results, as shown on top of this page, and multiple people use it in production.

Main souce of informations is currently the Corona forum, as there is no proper website yet. There is an open alpha-test going on - everyone can download and use Corona for free after registering on the forum!

Bilde

Some of the supported features are:

Full 3ds MAX integration
Unbiased rendering with path tracing, light tracing, and bidirectional path tracing
Biased rendering with irradiance cache, secondary cache, and regular/progressive photon mapping
Corona material supporting: diffuse, reflection, refraction, translucency, opacity, bump mapping, displacement, emission, and anisotropy
Physical sun & sky, area lights, and fast geometry lights
Physically correct depth of field and motion blur simulation
Progressive and bucket rendering modes
Own simple and fast scattering and proxy plugins, custom texmaps

Bilde

MER HER: http://corona-renderer.com/

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » søn 17 feb, 2013

Satt og lekte meg en liten time med corona i dag. Er mektig imponert så langt. Enormt bra resultater.

Renderen som er lagt ved har stått 10 minutter (Laptopen min).
(Tror scenen er en scene jeg fikk fra Tronotrond her på forumet engang, stemmer det Trond?)

Edit: Nå må vi ikke henge oss opp i at glassplata kaster skygge :wink:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av tassel den man 18 feb, 2013, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » søn 17 feb, 2013

Fungerer den på samme måte som maxwell med at den fortsetter å raffinere til du stopper den?
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » man 18 feb, 2013

Hvis du leser over så står det "(un)biased photorealistic renderer", så svaret er vel ja :)

Brukeravatar

FXdal
Kontakt:

Legg innav FXdal » man 18 feb, 2013

Ja jeg så det :)
Det er bare at det ser ut som det er mange hybrider på markedet

"Biased rendering with irradiance cache, secondary cache, and regular/progressive photon mapping "

Vet ikke helt hvordan de gjør dette, det virker som flere render motorer bygger på unbiased og kjører biased på IC, men her ser det jo ut som det er progressive photon mapping som etter mitt hode tilsier at det den kjører unbiased løpet ut.

Men jeg har tatt feil før ;)
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «Rendering»