Ny manager for nettverksrendering - hva anbefales?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Ny manager for nettverksrendering - hva anbefales?

Legg innav hardrock_ram » søn 13 mai, 2012

Nå er jeg lei av alle problemene med Backburner! En ting hadde vært hvis jeg var den eneste som fikk problemer, men ved søk på nettet så viser det seg at alt jeg opplever er helt vanlig.
Derfor lurer jeg på om noen har forslag til hva jeg bør bruke isteden?

Jeg skal kun bruke den på en liten privat renderfarm (foreløpig tre pcer pluss manager) som alle er innen en radius på 2 meter. Jeg trenger derfor ingen avanserte management-funksjoner el.

Det eneste jeg trenger er stabilitet og mulighet til å ta ut og sette pcer inn i renderjobber underveis, slik at jeg kan midlertidig koble ut en pc mens jeg bruker den, for så å sette den inn i jobben igjen når jeg sover eller er på jobb.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » søn 13 mai, 2012

Bilde

Deadline Render Farm Management System

Deadline is a hassle-free administration and rendering toolkit for Windows, Linux, and Mac OSX based render farms. It offers a world of flexibility and a wide-range of management options for render farms of all sizes, and supports over 40 different rendering packages out of the box.

The latest version of the render queue management system offers a variety of work flow improvements, helping you streamline your production pipeline. Updated Monitor options allow artists to save their layout presets and the new slave availability filter helps them troubleshoot their jobs faster. Farm administration is made easier with increased security for authenticating Deadline users and streamlined configuration options improve system roll out times.

Deadline will run without a license on up to two slaves in the so-called LICENSE-FREE MODE. To use Deadline on three or more slaves, you can purchase a license or request a trial license by filling out the form on the Sales page. Please note that once you license Deadline, you must purchase licenses for every node you intend to run Deadline on, including the two machines supported in LICENSE-FREE mode.

http://www.thinkboxsoftware.com/deadline/

Vanskelige greier, men tror dette er eneste "skikkelige" alternativet (Bruker selv Backburner på jobb og skjønner godt hva du mener) :)

Det værste må jo være alle de kryptiske meldingene man får fra BB :wink:

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 14 mai, 2012

Takk :) Har du prøvd Deadline selv?

Ang. kryptiske meldinger, så kan jeg ikke huske å ha fått en eneste slik :P Faktisk er problemet akkurat det motsatte. Det skjer feil uten et eneste hint. Jeg tror ikke det er et eneste aspekt ved nettverksrendering som BB IKKE har rotet til! Så når de enda ikke har klart å fikse problemene med BB og openEXR-kanaler (jeg fant forumposter tilbake til 2005 som dreide seg om det samme), så gidder jeg ikke mer :P

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » man 14 mai, 2012

Vi bruker deadline på jobb og det er en hel del bedre en Backburner. Man har vanvittig god kontroll på alt som sendes ut og mengen instillinger en kan gjøre i filene gjør at man som regel ikke trenger og sende ut på nytt om du har gjort noe feil.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 14 mai, 2012

Yes, som krth8 sier så har vi kjørt det her i ca et halvt år nå.
Jeg må si meg veldig fornøyd, i tillegg har de utrolig bra support og er kjappe til å svare på forumene om det skulle være noen problemer. Er 10 ganger bedre å administrere enn Backburner :)

Via Deadlinemonitoren har du tilgang til å endre alt av renderinnstillinger i scena, du kan remote desktop'e til serverene, restarte dem osv osv.

Ikke minst har du detaljerte logger på alle jobbene, så når du noe kræsjer så har du loggen lett tilgjengelig.

Deadline kan også ignorere missing maps, missing dlls osv - og har en "sanity check" som går igjennom og ser etter potensielle feilkilder når du sender jobber. Anbefales sterkt over backburner ;)

Det er forresten også gratis om du klarer deg med to rendernoder.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 14 mai, 2012

Ok, da er Deadline aktuelt! Pokker at jeg må ha til tre rendernoder altså! Da må jeg betale for alle tre også ... 185$ pr stk var noe dritt :P

Gå tilbake til «Rendering»