mia renderbugs skygge

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
duke_Qa
Sted: Norge, ca midt på

mia renderbugs skygge

Legg innav duke_Qa » man 30 jan, 2012

Heihei. Tenkte jeg skulle legge ut den lille saken her, hvor jeg får noen artifacts som jeg ikke er sikker på hvordan å fikse.
[obs, listen i toppen beveger seg, så det er ikke en bug]

Bilde

Kort fortalt: Mia_materialer, MR final gather: 750, 0.014, 60, raytrace: 5, 5, 8 _ 3,2,3, anti alias 0,3 ,0.035 med mitchell 4.0,4.0 filter . 3 area lights med 25 high samples(area lights med mia_portal pluss blackbody for fargen, som fokuserer FG strålene ganske greit.)

Tror kanskje dette er en av de umulighetene man møter på når man forsøker å rendre animasjon med FG. Men jeg må vel si at jeg har hatt overraskende bra resultater med disse innstillingene. Har kjørt ut et par andre kameravinkler og der har jeg ikke lagt merke til noe lignende som det som skjer her. Jeg hadde til å begynne med round_corners på shadern, men selv uten denne så ser jeg ingen forskjell.

Jeg gjetter problemet kommer fra FG rays som med varierende antall treffer sprekken mellom disse to parkettplatene, men siden jeg ikke er 100% sikker så deler jeg problemet med dere :oops:. Har dere svar eller tips så tar jeg gjerne imot. Om dere vet hva de kaller dette på engelsk så si det gjerne så jeg kan google det :)

Gå tilbake til «Rendering»