modelering av anime hode

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Hikaros
Sted: Skien

modelering av anime hode

Legg innav Hikaros » tir 01 nov, 2011

hei, jeg tenkte å begynne på nytt og lage en ny anime hode fra hva jeg har lært så langt, det jeg lurer mest på er hva dere syntes er best metode for å modelere et hode, hva jeg har lært er bare basic(lager en cube, legger til en smooth, forme hoded veldig enkelt, legger til enda en smooth og så forme hodet mer detaljert.) også, har dere noe kunskap eller noen brae tutorials på å lage polygon hair? tenkte på å lage en cartoonish anime hår stil.

Brukeravatar

Trådstarter
Hikaros

referanser

Legg innav Hikaros » tir 01 nov, 2011

også om noen har noen bra nettsider med referanse bilder, trenger ikke være anime, kan være realistisk.
Don't be jealous - Be inspired

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 02 nov, 2011

Jeg personlig foretrekker poly modellering, altså bygge lepper, øyner og nese seperat. Mye slik som det blir brukt i Joan of Arc.

Nå har ikke jeg modellert et eneste hode på 2 - 3 år pga Zbrush gjør det der så alt for lett for meg å slippe å styre med vanlige modellering. Jeg kan bare skulpturere det også topologere det senere.

Men skal jeg modellere, så foretrekker jeg denne teknikken :

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/ma ... /head1.php
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » ons 02 nov, 2011

Min første tutorial: http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/189/

Litt tungvint, egentlig. Støtter også Athidi, finner det enklere å utforske i Zbrush og så kjøre retopo etterpå. Da kan man male på linjeflyten og tenke litt før man kjører på.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 02 nov, 2011

Men syns det er lærerikt å modellere old school de første rundene da. Ville ikke lagt fra meg polymodeling helt enda.

Jeg ga deg tre veldig gode nettsider i forrige tråden din. Disse er veldig bra for å skjønne basics i å modellere mennesker, enten det er cartoony eller realistisk. Prinsippene er mye de samme.

Brukeravatar

Trådstarter
Hikaros

ty ty :3

Legg innav Hikaros » ons 02 nov, 2011

takk, har hørt mye om joan of arc og var ganske lærerikt, fant også en youtube video om den. trådene fra daniel var ganske nyttige også ^^ jeg kommer til å polymodelere en stund, men jeg har også bestemt meg for å kjøpe zbrush etter jul :3

danielodland

Re: ty ty :3

Legg innav danielodland » ons 02 nov, 2011

Hikaros skrev:takk, har hørt mye om joan of arc og var ganske lærerikt, fant også en youtube video om den. trådene fra daniel var ganske nyttige også ^^ jeg kommer til å polymodelere en stund, men jeg har også bestemt meg for å kjøpe zbrush etter jul :3

Jeg også=)

Se disse også.

Gå tilbake til «Modellering»