3ds max (2012) Spørsmål.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
ekdal

3ds max (2012) Spørsmål.

Legg innav ekdal » tir 06 sep, 2011

Hei, min første post her. Hørte det var mange flinke folk her som kan svare på mine spørsmål mens jeg lærer meg 3ds Max.

Første problem stilling. Poster ett bilde så det blir lettere å forklare:
Bilde

Det som er merket i grønt er det jeg ikke får til. ser på bildet som er merket grønt hvordan det skal bli. Jeg får altså ikke til å "flytte de flatene utover".
Noen som har ett enkelt svar på dette, siden svaret helt sikkert bare er ett par klikk unna.

Takker for svar.

PS: vet hvordan jeg flytter dem enkeltvis, men regner med at det ikke er det tutorialen mener. Må være en annen enklere måte å gjøre det på. "Alle sammen på en gang" enkelt[/img]

Brukeravatar

fantapeople
Kontakt:

Legg innav fantapeople » tir 06 sep, 2011

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke får flyttet de utover? Er ikke det bare til å ha alle facene selektert og flytte dem i den retningen du vil ha dem?

Mulig at jeg mistforstår problemstillingen her..? :?

danielodland

Legg innav danielodland » tir 06 sep, 2011

Kan du ikke flytte de i lokalakse idet du extruder? Hvis ikke, kan du kanske bruke scale med pivot i midten?

Strandli

Legg innav Strandli » tir 06 sep, 2011

Som Daniel sier over, bruk Scale tool.
Velg alle polyene, og plasser pivot i midten av selection. Dette kan du gjøre med knappen som er til høyre for Move/Rotate/Scale/PivotOrientation knappene. Har ikke Max åpent selv nå, så vanskelig å forklare, men knappen skal være like i nærheten der.

Brukeravatar

Trådstarter
ekdal

Legg innav ekdal » ons 07 sep, 2011

Takker for svar.
Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Brukeravatar

The Odd Apple

Legg innav The Odd Apple » ons 07 sep, 2011

Prøv Bevel i stedet for Extrude når du er i polyselection. Da kan du kontrollere om de skal gå inn eller ut.

Brukeravatar

Trådstarter
ekdal

Legg innav ekdal » ons 07 sep, 2011

Er ikke formen på pylyene som er greia. de skal være som de er. Det er det at de skal "stråle" utover som det er gjort på bildet merket grønt. Er mulig jeg må bevege en og en poly utover, men skal prøve det danielodland nevner med å sette pivot i center av de merkede polyene og scale utover.

Gå tilbake til «Modellering»