Trenger hjelp til 3d modellering!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
bolette

Trenger hjelp til 3d modellering!

Legg innav bolette » tir 08 feb, 2011

Hei!
Jeg går på kunsthøyskolen i Oslo og har et skulpturprosjekt på gang, men jeg kan ikke 3d modellering.. Trenger derfor noen som kan hjelpe meg med å modellere i 3d. Det skal være en mann, normal kroppstype, sittende, i mesh. obj. format.
Jeg kan sende en skisse på mail i riktig stilling. Har hørt at dette ikke skulle ta for lang tid.?! Noen som driver å utdanner seg innen feltet som vil ha et lite oppdrag? Så sier jeg tusen takk!!! Eller om noen vet om noe annet sted jeg kan henvede meg.

All informasjon tas imot med takk! :D

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tir 08 feb, 2011

Du bør nok fylle på med litt mer info hvis du vil få tak i noen til å hjelpe deg...
Hvor detaljert skal modellen være, hva skal den brukes til?
Vet ikke helt hva du legger i "lang tid", men å modellere en realistisk menneskefigur fra bunnen av tar fort en god del timer. :wink:
3d generalist - Storm Studios

danielodland

Legg innav danielodland » tir 08 feb, 2011

Ja, kan godt ta to arbeidsdager å lage en realistisk, generisk basemesh for en mannsfigur. Og det er hvis designen allerede er ferdig med ortografiske tegninger/bilder.

Spør du om noen kan veilede deg, eller om noen kan lage modellen for deg?

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tir 08 feb, 2011

Jeg gjør det mot dollars. Eller du kan laste ned en trial av Zbrush, laste ned gratis basemesh og bare posere det selv.

danielodland

Legg innav danielodland » tir 08 feb, 2011

ikke for å kapre tråden, men har zbrush trials nå? fant ikke på siden da jeg letet for noen uker siden.

@bolette: hvis du skal betale noen for å gjøre dette, burde du være spesifikk med hvor detaljert modellen skal være. legg gjerne ut de skissene du har.

Trådstarter
bolette

Legg innav bolette » tor 10 feb, 2011

Takk for råd folkens! Er det noe program som er gratis man kan laste ned til mac? Man må kunne modellere en menneskekropp og sette den i ulike stillinger, Hadde vært en fordel hvis man kunne laste ned ferdig figur og bare satt den i stilling selfølgelig. Er dette mulig? All info motas med takk!!!

Brukeravatar

artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tor 10 feb, 2011

Blender er et gratis program du også får til mac. Jeg har ikke brukt det selv, men vil anta at man kan finne gratis modeller og rigger til programmet slik at du kan posere selv.

http://www.blender.org/download/get-blender/

Edit: Til Kelemvor: "you snooze, you lose"
Sist redigert av artifushion den tor 10 feb, 2011, redigert 1 gang totalt.
www.amvfx.com

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 10 feb, 2011

Gratis 3d-program: http://www.blender.org/download/get-blender/
Gratis menneskekropp: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:T ... dels#Human

edit: damn you, artifushion! :x

Gå tilbake til «Modellering»