Hudfolder i munnviken

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
danielodland

Hudfolder i munnviken

Legg innav danielodland » tor 27 jan, 2011

Vet at emnet høres mer ut som noe som hører til i et medisinsk forum, men bear with me =)

Jeg lurte litt på hvordan dere gjør dette:

[img=left]http://www.3dhue.com/files2/2039_dinoshait_1.png[/img]

Jeg tenker på hudfoldene ved munnviken. Denne må jo deformere ved åpning/lukking. Gjør dere dette bare med
weighting under skinningen eller? Er nysgjerrig både ang modelleringen og riggingen.

Lurer også på hvordan folk flest gjør flaggermus/dragevinger (huden mellom "fingrene" i vingene) og lignende
ting. Hvis jeg bare skulle modellere en stillestående modell, ville jeg ikke stresset noe med det, bare modellert inn huden på rett sted, men når det skal animeres er det jo en litt vanskeligere problemstilling.

Tanker? Er nysgjerrig på både hvordan dette gjøres i et high end studio og på hvordan folk flest gjør det.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 19 feb, 2011

Modellere i åpen posisjon så kan man kollapse loops når munnen lukker seg. Samme med vinger. Om du lager den i halvlukket eller lukket posisjon må du huske på å legge inn nok loops til å kunne strekke den.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » lør 19 feb, 2011

Takk for respons, mann =)

Ah ok, da skal jeg finne ut hva det innebærer å kollapse edgelooper =)

Jepp nok looper må det være. Når jeg har modellert noe med vinger, har jeg gjort det med utslåtte vinger.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 20 feb, 2011

Hehe, kollapse som i å kollapse. Klemme dem sammen ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » søn 20 feb, 2011

Mikademius skrev:Hehe, kollapse som i å kollapse. Klemme dem sammen ;)

Haha ok tenkte det var et mayauttrykk eller noe =) Som Maxbruker forbinder jeg collapse med et verktøy i max, så tenkte det var en teknikk ved samme navn=)

Gå tilbake til «Modellering»