hvordan modellere Fjær

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

hvordan modellere Fjær

Legg innav DrHawkins » tir 03 aug, 2010

http://dsf.chesco.org/ccparks/lib/ccpar ... k_pair.jpg

slik som dere kan se på bildet her så har ender ganske så store fjær på halapartiet. hvordan moddelere/teksturere disse fjærene så det ser mest ekte ut?

jeg har tenkt til å gjøre det via teksture men siden de er så store så regner jeg med det må litt modellering også på og da lurer jeg på om jeg bare skal lage rynker akkurat som i tøy eller hvordan jeg skal få dette til ordentlig

de fjærene jeg snakker om er vel egentlig vingene men når de er slik innbretta som på bildet

noen som kan hjelpe?

Takker for svar

Mvh
Dr.H

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 03 aug, 2010

Brukes det ikke som regel bare masse planes med opacity maps?
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 03 aug, 2010

det er godt mulig ja. kan se om ikke jeg får ordna noe i den duren :)

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 03 aug, 2010

3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 03 aug, 2010

ja den er fin. takker :)

jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få dette til å passe ordentlig til på ei ande kropp som vi alle kjenner veeeldig godt ;) men det er bare det at jeg må feste alle til body og sånt så går det nok greit :)

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 03 aug, 2010

3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 03 aug, 2010

supert :D

takker :)

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 03 aug, 2010

Du burde ta en titt på Andy Murdock's "Tips & Tricks" demonstrasjon fra
Siggraph i år.
Du finner den her.
Så må du trykke på "02" linken under videoen.
De nevner at de skal legge ut scriptet hans på The Area. Har ikke sett etter
selv, men regner med at de har lagt det ut nå.

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 03 aug, 2010

takker :)

skal ta en titt på videoen i morra, er dade tid nå :P

Brukeravatar

Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » ons 04 aug, 2010

Fjær er ganske tricky, mer enn det man i utgangspunktet skulle tro.
For å få til noe alà den fuglen, ville jeg kanskje modelert fjærene som objekter med volum, og deretter painte ut maps på modellen og lagt til fur.

Med plains kommer du ganske langt, men tror nok ikke det er optimalt.
Det er mye fuzz og ukonsistent shading some skjer på fjær.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tor 05 aug, 2010

@christerb
den videoen var veldig bra, men desverre så kan jeg ikke scripting enda (iallefall ikke max script)
kan litt php og html og css men regner med max scripting er litt anderledes. var ikke god nok kvalitet til å kunne lese det han skreiv men han nevnte noen ord og de har jeg ingen problemer med men selve kodene kan bli problem hvis det ikke er ganske likt php
men har den i bookmark så hvis videoen er tilgjengelig ved senere tid så får jeg sikekrt bruk for den.

takk uansett :)

@molte
har tenkt på den metoden au men tror det blir for mye arbeid for øyeblikket. jeg har startet på Oblig 3 i studiet og det skal ikke lages noe animasjon

for å røpe litt så har jeg tenkt å lage donald duck i høy detaljert med så realistisk texture som ejg klarer/får tid til :)
(er snart ferdig med basic modelleringa)

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 06 aug, 2010

husk at donald har ikke så veldig mye synlige fjær. Han ser mer naken ut en fjærkledd..
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Innlegg: 1116
Registrert: tor 25 jun, 2009
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » fre 06 aug, 2010

sant men dette spørsmålet var om halen hans, de 2/flere store helt bak ;)

har tenkt å prøve å bruke hair and fur på selve kroppen hans


Gå tilbake til «Modellering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron