Copy along path / spacing tool problemer

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
suntrip
Sted: Haarby, Danmark

Copy along path / spacing tool problemer

Legg innav suntrip » ons 24 mar, 2010

Hei!

I mit TV2 projekt er jeg stødt på et ret basalt problem: Jeg har en gruppe mursten der skal danne en bue over en dør. Jeg har lavet en spline som jeg vil kopiere murstenene på vha spacing tool. Desværre er der ikke nogen mulighed for at vælge hvilken akse der skal følge den spline så resultatet bliver det her:

Bilde

Jeg har prøvet at dreje pivot point 90* men det ser ikke ud til at have nogen effekt. Uanset hvad jeg gør er det den samme X-akse der følger splinen hvor det skulle være Y-aksen :(

Findes der mon et script der virker bedre end spacing tool? Eller evt. andre muligheder?

Trådstarter
suntrip

Doh! Fik netop et tip af en jeg kender: Array tool :D Det funker da så længe det er en cirkel jeg skal bruge.

Men jeg er stadig interesseret hvis nogen kender et script i stil med det jeg efterlyste i første post. Det kunne jo ske at jeg skulle lavet noget tilsvarende en dag hvor det ikke er en cirkel som path ;)

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » ons 24 mar, 2010

Jeg er ikke sikker på hvordan dette gjøres i 3ds Max, men i Maya så kan dette gjøres ved å først attache mursteinen til kurven ("Attach to motion path") og definere aksen. Deretter bruker man "Motion Trail" for å definere hvor ofte den skal duplicate mursteinen (f.eks. for hver 3 frame).

Vha. google så er det sikkert mulig å finne verktøy med de samme funksjonene for 3ds Max. :)

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 24 mar, 2010

Trådstarter
suntrip

TAK! tassel :D Det var præcis sådan et script jeg ledte efter. Det er nu hentet og gemt i samlingen :)

Den funktion scriptet har til at rotere på alle tre akser som man har lyst er helt perfekt :D/

Gå tilbake til «Modellering»