Trenger norske modeller til Realitymod

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 24 jun, 2010

LOD har jeg aldri vært borti... :-k
Generalist @ Qvisten


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

LOD har jeg aldri vært borti...


Jeg må henvise deg til den linken her: LODs, how important?

viss du ikke finner noe ut der, så for du bare rope ut :blah:


her er noe mer: Polycounts and LODs
Pleym

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 24 jun, 2010

Aha. Allrighty. Men nå jobber jeg i LightWave, så hvordan det vil funke der er jeg neimen ikke sikker på.

Kan modellere, så får noen ta å klaske det sammen som det skal være i de nødvendige programmene tenker jeg.
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Trådstarter
H.sta
Innlegg: 19
Registrert: tor 18 feb, 2010

Legg innav H.sta » fre 25 jun, 2010

LODs er modeller med mindre faces enn originalen, LOD 0 er den beste modellen LOD 1 skal ikke være langt unna LOD 2 skal ha betydelig mindre faces og LOD 3 burde ikke være mer enn boks i form som modellen

når det kommer til antall LODs har vi enda ikke kommet til en grense, så det kan gjerne være mer en 3 LODs

"As you get further away from an object... it takes up less of your vision (and less dots of resolution on your monitor). Therefore, you can drop its level of detail... saving memory and computation power."


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » fre 25 jun, 2010

når ting skal eksporteres til spillet må de være i et .max format å funger i programmet 3ds max 9
Pleym

Brukeravatar

Damio
Innlegg: 329
Registrert: tir 18 apr, 2006
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » fre 25 jun, 2010

Maya .mb filer fungerer fint det. tutorial

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » fre 25 jun, 2010

Dere sitter vel på Max hele gjengen, så konverteringen fra LightWave til .max får jeg ikke gjort. O:)
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

l_o_s_b
Innlegg: 2263
Registrert: man 21 nov, 2005
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » fre 25 jun, 2010

Er vel ikkje verre enn å eksportere ut dei 3 lod til obj og så får nokon i max/maya fikse det.

Brukeravatar

Trådstarter
H.sta
Innlegg: 19
Registrert: tor 18 feb, 2010

Legg innav H.sta » fre 25 jun, 2010

om lightwave kan lagre i et format som kan åpnes i 3ds Max 9 er det ikke noe problem, da har vi andre som kan exportere og fikse slikt

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » fre 25 jun, 2010

Jeg kan vel lagre Obj i alle fall.
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » søn 27 jun, 2010

Begynte å modellere på eina kjærra litt.. her er hva jeg har etter rundt 20 min.
Bilde
Bilde

wire:
Bilde
Bilde


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » søn 27 jun, 2010

Ja må si d ser lovende ut allerede =D>

D e bare å stå på :-o

Du fikk nå starsj fra H.sta som du må se på, vi fikk "retningslinjer" for og opprettholde standarden på kjøretøy fra Hoved modden.. :x
Pleym


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tir 06 jul, 2010

E d nå progress her, e d nån som har hadd tid til å jobbe med nån av tingan? :?
Pleym

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tir 06 jul, 2010

Jeg har hatt fullt opp med betalte prosjekter siden sist. Ting som gjøres "for morsomt" kommer i siste rekke, og det frister lite å sitte på jobb i 8-10 timer med 3D, komme hjem til sin kjære og fortsette der. :) Men det vil nok bli gjort ting og tang sakte men sikkert. Businessen er generelt litt treigere hos oss sommerstid.
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 07 jul, 2010

Fant et par timer til god i dag og har fortsatt litt på bensinstasjonen. Denne er nå på nøyaktig 2928 polygoner. Har ikke lagt inn disk, reoler eller andre rom innendørs ennå.

Bilde

Bilde
Generalist @ Qvisten


Gå tilbake til «Modellering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron