Trenger norske modeller til Realitymod

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » ons 23 jun, 2010

Har ikke startet ennå. Jeg er midt oppi en flytteprossess, så jeg må få kommet meg på plass fra Stavanger til Oslo først før jeg får ltit fri tid.

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 23 jun, 2010

Jeg har ikke gjort modellering for BF2 før, men har utviklet noen bygninger for et par spanske flyplasser for bruk i flysimulatoren X-Plane.

Eks..
Bilde
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 24 jun, 2010

Har startert litt på bensinstasjonen. Hvor mye detaljer skal dere egentlig ha? Vinduer og dører? Eller gjøres dette med en tekstur ?

Bilde
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Trådstarter
H.sta
Innlegg: 19
Registrert: tor 18 feb, 2010

Legg innav H.sta » tor 24 jun, 2010

Om du har et interiør på bensinstasjonen, så kan dører og vinduer bare være hull

og det bør helst ha et interiør slik at man kan gå inn, trenger ikke å være veldig detaljert, kanskje en disk og et bakrom og et toalett

fantastisk arbeid hittil :D


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Må si d ser lovende ut, du har sikkert plassert pupmene så nert på bildet at du slepper å lage et stort et, men prøv å ha litt avstand fra hoved bygningen slik som på bildet :-k

Men d dær e good stuff, prøv som H.sta sir å "hul" ut stasjonen så man kan gå inn i den :D/

Bilde
Pleym

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 24 jun, 2010

Dette er WIP, og fikk plutselig litt dårlig tid før jeg måtte ut å gjøre andre ærend. Plassering og skala blir tatt nærmere i betraktning når man nærmer seg ferdig med objektene.
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tor 24 jun, 2010

Blir spennende å se hvordan det går med denne modden!

vi trenger også folk til å texture eller modellere kjøretøy

Ohhhohohoh i'm so in for that one! Bare si hvilket kjøretøy som skal mekkes!

@pleym: uhm... håper ikke det er bilder i signaturen jeg ser? ;)


§ 4 Ingen bilder i signaturer er tillatt.


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Ohhhohohoh i'm so in for that one! Bare si hvilket kjøretøy som skal mekkes!

@pleym: uhm... håper ikke det er bilder i signaturen jeg ser? Wink


Tja har så stygg håndskrift så den lille anonyme tar vell ikke noe skade:p


Nei vi trenger MB 240 GD og MB 290 Multi light.. vet ikke hvordan d går med han karn som lager en Scania P93 lastebil for oss, men kan ordne noen bilder til deg..

- MB 290 multi light
her er en link til litt bilder: bilder

- MB 240 GD
Bilde
bilde 1
bilde 2
bilde 3
Sist redigert av pleym den tor 24 jun, 2010, redigert 1 gang totalt.
Pleym

Brukeravatar

Aleks90
Innlegg: 2985
Registrert: tor 08 feb, 2007
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tor 24 jun, 2010

Tja har så stygg håndskrift så den lille anonyme tar vell ikke noe skade:p


Well, hadde en diskusjon om det for en stund siden, ble vel enig om null bilder da :P

men kan ordne noen bilder til deg..


Flottflott :)


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Sitat:
men kan ordne noen bilder til deg..


Flottflott Smil


sånn der har du litt å kose deg med :roll:

(oppdaterte den forrige posten)

Glemte å si at max tris count på kjøretøy til spillet er ca 9 000 (på stridsvogner, så litt mindre på lettere kjøretøy), mer vil forårsake "lagg"...
Pleym

Brukeravatar

OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 24 jun, 2010

Hva er max antall på bygninger ?
Generalist @ Qvisten


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Hva er max antall på bygninger ?


Skal gi deg svar så fort jeg får tak i en av de som har ansvar for statics diverse :?

Men tror ikke det er noen spessiell begrensning på bygninger i og med at de ikke "skal" bevege seg ](*,)
Pleym

Brukeravatar

Trådstarter
H.sta
Innlegg: 19
Registrert: tor 18 feb, 2010

Legg innav H.sta » tor 24 jun, 2010

Sist redigert av H.sta den tor 24 jun, 2010, redigert 1 gang totalt.


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Hva er max antall på bygninger ?


har sjekket ut max 16 000 vill jeg si kanskje..

fant en stor russinsk boligblokk i filene formet som en H den hadde rund 15 000 tris, hulet ut sånn at man kan gå rundt inni den

det som er lurt er og dele opp bygningene viss de blir store sånn at man bare setter de sammen inne i spillet, lager de som to separate modeller eller fler viss det er snakk om flyplasser osv.. store byggverk..

men bensinstasjonen kan du lage som en bygning i og med at taket og alt henger fast i hoved bygningen :)


vi sir d sånn at overstiger objektet 16k så del den i to eller flere deler..
Pleym


pleym
Innlegg: 17
Registrert: man 21 jun, 2010
Sted: Vadsø, Norway
Kontakt:

Legg innav pleym » tor 24 jun, 2010

Her er noe jeg fant som kanskje kan hjelpe, her er et eksempel på en vanlig bygning

"Hus"
ch_officebuilding:

Bilde

Bilde

mainmesh : 1104 faces
lod1 : 990 faces
lod2 : 732 faces
lod3 : 492 faces
lod4 : 111 faces
lod5 : 84 faces
col1/2 : 21 faces


Kjøretøy:
What should be done:
-1stPerson mesh, (not only for airplanes, but for all vehicles, including MBT, APC, transport etc.)
-lod0 mesh (We already got this one)
-lod1 mesh
-lod2 mesh
-lod3 mesh
-lod0 Wreck mesh
-lod1 Wreck mesh
-lod2 Wreck mesh
-Collision decal mesh
-Collision physic mesh
-Collision Soldier mesh
Yes, I know it might seem alot, but really we don't have the choice


Polycount:
(1st PV mesh, IronSight, 3rd PV mesh, lowdetailed mesh)
Bilde

Bilde


[/quote]
Pleym


Gå tilbake til «Modellering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron