Creation of pukk and grus ved togskinner

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Skaumann
Sted: Kristiansand

Creation of pukk and grus ved togskinner

Legg innav Skaumann » lør 17 nov, 2012

Hall 3dHue!

Jeg holder på med et prosjekt som inneholder bl.a tog skinner.
Tog skinner pleier jo å ha en del grus som ligger under skinnene. Jeg har fundert på forskjellige metoder om hvordan jeg kan lage den grusen på best mulig måte med best mulig resultat:

1: Det første som kommer opp er jo tekstur. Eneste problemet er at skinnene passerer kameraet som er plassert ved froskeperspektiv. Skinnene er 2 meter ish fra kameraet så da er det greit at pukken ser bra og realistisk ut. Selvfølgelig ville det kanskje gått med bump, displacement, normal map og hele pakka men tror uansett at det ikke holder når det skal være så nærme kamera.

2: Bruk av particle instancer for den grusen som er nærmest kamera. Det vil være en del vegitasjon som kommer til å stikke opp av grusen, så jeg tror dette sammen med dybden, kan skjule overgangen fra geometri til tekstur.

Har dere noen input om hvordan dette kan løses på best mulig måte? :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » lør 17 nov, 2012

Hmm, ja er litt utfordrende det her, men hvis du skal instance geometri f.eks grus, stein, planter osv... så ville jeg anbefalt Sp_paint3D en gratis plug-in for maya som er helt genial. Sp_paint 3D

Brukeravatar

Trådstarter
Skaumann
Sted: Kristiansand

Legg innav Skaumann » lør 17 nov, 2012

Takker Tarje! :) Skal gi det en test!

Gå tilbake til «Modellering»