Mudbx Disp. inkluderer Wire

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Mudbx Disp. inkluderer Wire

Legg innav SandboxMakebelieve » lør 10 mar, 2012

Har sculptet en masse klær i Mudbox og baker ut displacements, men på ett av objektene bakes også Wireframen inn som displacement. Dette skjer altså ikke andre objekter. Letet rundt på google en stund, men fant ikke noe som addresserer dette. Any ideas?

PS. Opplever også at om jeg baker disp/normal map i Mudbox og checker "Preview as Bump Map" så ser det forferdelig ut i Mudbox viewport, men det ser bra ut i 3ds max render.. Sett på en haug av tutorials om displacements i Mudbox, og alle ser ut til å få cleane modeller, men uansett hva jeg gjør blir det stygt.

-SMB

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » lør 10 mar, 2012

Soften hard edges på lowpoly :) er iallefall det har har opplevd. For da baker den på de hardedgene.
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » man 12 mar, 2012

Saberril skrev:Soften hard edges på lowpoly :) er iallefall det har har opplevd. For da baker den på de hardedgene.

Jeg finner ikke en sånn option noe sted i Mudbox 2012... Har lett, googlet, brukt mudbox's help function.. Finner ingenting.. Det er mange som henviser til hvor den ligger, men den ligger ikke der i min versjon..?

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » man 12 mar, 2012

er vel valget du har når du exportere ut. den øverste tabben der man har lowpolyen, så kan man velge subdiv eller noe, prøv dem :) jeg har aldri hatt samme problem med mudbox, men har opplevd akkurat det samme med zbrush om modellen har vært hardedges :)
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Trådstarter
SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » man 12 mar, 2012

Får ikke opp noen tab om jeg eksportere ut.. Med mindre du snakker om når jeg eksporterte basemeshen fra Max. Utrolig frustrerende problem.. Jeg har jo ikke dette problemet på noen av de andre modellene i scenen...

Gå tilbake til «Modellering»