Modelering av Biler

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 08 feb, 2012

Daniel: Nå har ikke jeg prøvd så mange rendermotorer, men synes det du sier høres litt tvilsomt ut. Hos meg lyser det røde varsellamper med "brukerfeil" i en slik situasjon. Men skal aldri si aldri ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » ons 08 feb, 2012

hardrock_ram skrev:Daniel: Nå har ikke jeg prøvd så mange rendermotorer, men synes det du sier høres litt tvilsomt ut. Hos meg lyser det røde varsellamper med "brukerfeil" i en slik situasjon. Men skal aldri si aldri ...

Har ikke førstehåndserfaring her så skal ikke uttale meg noe mer om dette enn å si at dette har blitt ytret fra pålitelige kilder. Men siden jeg ikke kan forklare hvorfor det har vært et problem, legger jeg meg flat og antar at jeg tar feil.

hardrock_ram

Det kan sikkert være spesielle tilfeller, men til "vanlig" bruk høres et rart ut at man skal ta hensyn til slikt :)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 08 feb, 2012

Det er fult mulig å ikke dele opp bilen, men jeg ville anbefalt deg å gjøre det. Mye enklere og ikke minst mer oversiktelig å jobbe med kun deler av bilen. I max så bruker jeg isolation mode flittig, og dette fungerer ikke hvis hele bilen er ett objekt.

Jeg har heller aldri sett noen gjøre det på den måten..
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

hardrock_ram

Nå er det litt rare påstander ute og går her :P

Det er en vanlig teknikk å lage deler enkeltvis, men det er også helt vanlig å lage hele bilen som en klump, og skjære ut deler etterhvert. HER er min siste bilmodell. Den er riktignok ikke ferdig, men jeg skulle likt å vite hvordan wireframen lider under å være modelert som en klump. Det er ikke foretatt noen opprydding av wire i det hele tatt til utkuttede deler. Faktisk gjør jeg et poeng av å IKKE gjøre det, for å være sikker på at modellen har helt strøkne linjer som er like hele veien.

Videre kan man helt fint skjule elementer og polygoner man ikke trenger i edit poly med "hide selected" ...

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 09 feb, 2012

Å si at jeg aldri har sett noen gjøre det på den måten var vel kanskje litt vel dramatisk. Men det er vel fordi jeg har ikke fulgt noen bil wip på leeenge og det er leeeenge siden jeg laget min egen bil. Men jeg foretrekker ihvertfall å dele opp bilen, eller å lage den del for del som separate objekter. Den påstanden står jeg for ;) Men det kommer ned til hvordan man trives å jobbe. :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Trådstarter
Smithy
Kontakt:

Legg innav Smithy » tor 09 feb, 2012

så lage bilen helt delt opp, eller starte med å lage en lowpoly shape så dele opp så man har basic formen, å ta det derfra med detaljer å isolation mode da.
Lars Espen

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 09 feb, 2012

jeg ville bygd hele som en del men delt opp før du skal gjøre den klar for turbosmooth.

Altså blokke ut bilen så dele den opp. da får du en rask preview av proporsjoner og kan enkelt fikse her og der før du deler opp.

Hvordan du går frem har vel mest og si på hvordan du selv liker og jobbe og hvilken bil som skal mekkes.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Trådstarter
Smithy
Kontakt:

Legg innav Smithy » tor 09 feb, 2012

Må sette ingang med en bil tel merker jeg, teste de andre metodene her =)

Er det noen av dere som har prøvd programmet Craft Director Studio? Bruke det som et animasjons verktøy?
Tester det litt nå å det virker som ett meget genialt og simpelt program
Lars Espen

danielodland

Legg innav danielodland » tor 09 feb, 2012

Ganske sikker på at HenningB har forsket litt på det med Maya.

Gå tilbake til «Modellering»