Problem med tekstur!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
nistic

Problem med tekstur!

Legg innav nistic » søn 04 des, 2011

Heya! Jeg driver og jobber med en karaktermodell, og dette er en eksamensoppgave som skal leveres om 2 dager, så det haster litt! Jeg lager håret på karakteren ved å modellere en haug med planes, og så legge på en hårtekstur med opacity map.

I starten lagde jeg bare et plane, og så shift-draget jeg hele planet for å modellere neste plane, og sånn fortsatte jeg til ca. halve håret var ferdig. Men så begynte jeg å shift-draget halve facene til planet for å modellere neste plane... jeg tenkte ikke på at dette ville halvere teksturen også... Når jeg gjorde det opp til flere ganger førte det til at hårteksturen forsvant helt på den ene siden.

Bilde Bilde
Bilde

Nederste bildet her ligger forklaringa på hva som har skjedd. Når jeg shift-dragga facene nok ganger førte det til at det var kun det svarte på teksturen som ble synlig... så det jeg trenger er å på en måte "resette" alle planesa slik at HELE teksturen vises på alle planesa.. noen som har peiling? Takker for svar!!

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » søn 04 des, 2011

Du kan jo duplisere materialet ditt å sette det til å tile 0.5 ganger i aksen du har halvert.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Trådstarter
nistic

Takk for så tidlig svar! Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo en løsning. Men det blir veldig mange duplicates til slutt, ettersom jeg har shift-dragga facene opptil flere ganger. Finnes det ingen enklere løsning?

Trådstarter
nistic

anyone? :(

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 05 des, 2011

Hmm.. Så lenge du har collapset stacken så kan du ha et problem. MEN! Hvis du har UVW modifieren på et av de tidligere planesa. Så kan du kopiere modifieren derfra. Men jeg vet ikke om det vil fungere i ditt tilfelle.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Gå tilbake til «Modellering»