nCloth historie bake

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Innlegg: 106
Registrert: ons 04 jun, 2008
Sted: Spydeberg
Kontakt:

nCloth historie bake

Legg innav evengi » man 12 sep, 2011

Hei!

Har gjort en sim med nCloth hvor jeg har en tearable surface. Altså en overflate som revner i to. Dette er cachet ut og både spiller og rendrer fint!

Så ønsker jeg en tykkere overflate og ekstruder etter cache i historie. Dette rendrer fint frem til nClothen rives i stykker, ekstruden er problemet. I viewporten ser alt bra ut!

Forslag til hvordan jeg baker ut nCloth med ekstruden? Det blir omtrent som å geo cache fluids eller lignende, ettersom polycounten øker underveis i simmen i extruden?


Ta en titt her:
nCloth

Alle forslag mottas med dype bukk og annerkjennende nikk!
Roger
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » man 12 sep, 2011

da har du et problem..
"terrible" surface er best aa ungaa.. meshen faar forskjellige vertex nr pr frame, noe som gjor at du ikke har mulighet til aa gjore noe post ncloth operations.
bedre aa kutte opp meshen selv. aa ungaa merge (som tearable surface gjor).
Du vil fremdeles faa noen problemer, men det finner du nok ut selv :) )

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Innlegg: 106
Registrert: ons 04 jun, 2008
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » tir 13 sep, 2011

He, he, ok, takk.

Det virker så rart at dette ikke skal gå, man kan jo cache ut fluids, og der forandrer geo counten hele tiden! Hvis jeg finner ut av det, skal jeg fortelle hvordan!

R
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.

www.evengi.no

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » tir 13 sep, 2011

Ser ikke helt sammenhengen.. :o
Man kan fint bake ut nCloth med vertext count som forandrer seg, men man kan fremdeles ikke gjore noe post operations paa den (som f.eks extrude)

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Innlegg: 106
Registrert: ons 04 jun, 2008
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » tir 13 sep, 2011

Jeg har allerede gjort post operasjoner, så det funker fint.

Altså jeg har simmet og cachet et stykke ncloth. Så har jeg extrudet overflaten. Pga. historien, følger den nye extruden med den orginal overflaten som allerede har en cache. Alt frem hit, er bare vel. Se på referansevideoen i linken, der ser du at det er tykkelse i meshen, selvom det bare er en tynn overflate som er simmet.

Problemet er i batch render, da stopper renderen såfort polyantallet forandres.

Så dersom jeg kunne bakt ut hele polymeshen i en fil uten historie, som rendret i bach uten kræsj, hadde jeg vært storfornøyd!

r
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.

www.evengi.no

Brukeravatar

Howii
Innlegg: 326
Registrert: tir 21 aug, 2007
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tir 13 sep, 2011

Hoortes ut som et merkelig problem.
Obj sekvens kan du kikke paa feks..
Event andre formater bedre egnet for cashing av geo!
Fortell gjerne hvordan du looser det :)
3d generalist - Storm Studios


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron