[LØST] Rart problem med toveis wiring

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

[LØST] Rart problem med toveis wiring

Legg innav hardrock_ram » fre 26 aug, 2011

EDIT: så jo først nå (lenge etter) at jeg opprettet denne posten i feil underforum. Denne bør flyttes til 3d studio - forumet når mod ser det :)

Jeg har et objekt(A) med custom attributes. objektets Z-rotasjon fører til at et annet objekt(B) rotèrer. Dette fungerer helt fint.

Problemet dukker opp når jeg skal koble slideren på objekt A`s custom attributes til objekt A`s Z-rotasjon, slik at jeg kan kontrollere rotasjonen på to måter med et toveisforhold. Dette fungerer fint på alle andre slike oppsett i scenen, men her kreves det at tallene fra slideren omgjøres til radianer den ene veien, mens objektets rotasjon gjøres om til grader den andre veien.

Her er oppsettet:

Bilde

Bilde

Alt ser ut til å fungere fint, men hver gang Max lukkes, så klikker det. Veldig rart. Med en gang jeg fjerner degToRad \ radToDeg, så oppfører den seg normalt. Jeg prøvde å erstatte med å gange\dele på 57, men da henger den seg også opp. Hele poenget forsvinner hvis jeg ikke kan ha toveis kontroll, så det er ikke noe vits i å sette det opp med script controller heller. :(
Noen som vet hva problemet skyldes? :)
Sist redigert av hardrock_ram den søn 28 aug, 2011, redigert 1 gang totalt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » lør 27 aug, 2011

En bug i Max. Etter å ha prøvd mange ganger, så fant jeg ut at Z-rotasjonskontrolleren på objektet må være en "fersk" bezier float. Noen ganger fjerner ikke Max markeringer for et avhengighetsforhold, selv om forholdet er fjernet. Det lå en Bezier Float - kontroller der fra før, men så snart jeg bare erstattet den med en ny Bezier Float, så fungerte det.

I tillegg linket jeg objektet som skulle kontrolleres til slideren på custom attributes, ikke til Z-rotasjonen til kontrollobjektet. Tror ikke det hadde noe å si ... Hvem som er "master" tror jeg heller ikke spiller noen rolle. Det SKAL være kun en formalitet.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «Animering og rigging»