3ds max: Problem med path constraint

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

3ds max: Problem med path constraint

Legg innav artifushion » tir 08 feb, 2011

3ds Max 2011

Jeg har noe problemer med path constraint, noe som burde være en grei sak. Jeg har et objekt linket til et point, som har path constraint til ei linje. Problemet er når jeg åpner scenen på nytt igjen, så henger ikke pointet fast til constrainten før eg har bevegt litt på pointed, da popper det tilbake.

Dette gjør at når jeg skal rendre i nettverk så virker ikke path constrainten der heller, problem!

Noen som vet hva som kan være feil?
www.amvfx.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 10 feb, 2011

Så du sier at du MÅ bevege på den i scenen før du skal rendre? Hjelper det å sette den til å starte på for eks. 0,1%, isteden for 0,0?

Prøv å lag en ny scene med kun en path, et point med path constraint og et objekt som er linket. Skjer det samme da? Hvis du har mulighet, så kan det kanskje være en idè å sette point til nøyaktig samme posisjon før du legger på path constraint. Da bør den ikke poppe ihvertfall, selv om selve problemet ikke er løst.

jeg prøvde selv å lage en scene slik du beskriver, uten at jeg klarte å gjenskape problemet. Jeg bruker også 2011. Har du installert service pack og hot fix`ene? Har du byttet ut noen kontrollere av posisjon og rotasjon, eller har du kun lagt på en path constraint på et point som ellers bruker de vanlige (default) kontrollerne?
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «Animering og rigging»